Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Educasèpia: La Mediterrània: passat, present i futur
Descripció breu:
Sortida al port de Palamós amb tres activitats complementàries. Coneixerem de la mà d'un pescador o un científic marí les arts de pesca tradicionals i el projecte «Sèpia», una iniciativa local per fomentar la pesca sostenible de sèpia i calamar, així com la preservació de les poblacions d'aquestes dues espècies. Ens posarem en la pell dels agents implicats en la gestió d'un espai natural marí protegit i dialogarem simulant una taula de cogestió.
Lloc o equipament:
Port de Palamós.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
2 h 30 min
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Entendre els conceptes de pesca artesanal i pesca industrial; 2. Conèixer les diferents arts de pesca; 3. Valorar la feina del pescador i el consum de peix local; 4. Valorar projectes que treballen per la millora de la biodiversitat i el manteniment de les professions tradicionals.
Descripció de l'activitat:
Activitat d'un matí dividida en tres dinàmiques. Una primera part, en la qual anirem al port, on els participants podran veure les diferents arts de pesca artesanal. Una segona part, a partir d'un joc d'escapada o escape room, en què hauran d'anar solucionant problemàtiques sobre el canvi climàtic, la sobrepesca i la pèrdua de biodiversitat. I una tercera part, en què es farà una entrevista a un pescador o un científic de l'equip del projecte «Sèpia».
Materials utilitzats:
Arts menors: nansa, cadup, tresmall, solta i palangre.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta de la Diputació de Girona en línia per avaluar l'activitat des del centre educatiu. També revisem l'activitat internament amb l'equip d'educadors. Per simplificar l'avaluació dels aprenentatges que fan els docents, proporcionem la fitxa metodològica de l'activitat, en què descrivim el treball posterior per fer i avaluar a l'aula.
Observacions:
Cal dur a terme un treball previ a l'aula per introduir els coneixements.