Programa
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
La tardor ha arribat al Montseny: descobrim-la?
Descripció breu:
Sortida vivencial per camins i corriols per observar els elements que trobem en aquesta estació de l'any tan peculiar al Montseny i fer una recollida selectiva de mostres. Descobrirem els canvis que fan els animals, les plantes i les persones, i les seves conseqüències. Preguntarem, observarem i comentarem per tal d'obtenir una percepció dels principals elements que conformen el bosc a la primavera o a la tardor. Per finalitzar l'activitat, classificarem els materials descoberts. Viurem i entendrem els canvis descoberts en aquest moment tan important al Montseny.
Lloc o equipament:
Boscos del Parc Natural del Montseny, Viladrau
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Sí
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat:
Durada:
3 h 30 min
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
- Afavorir l'observació i la investigació.
- Reconèixer els elements que configuren l'arribada de la tardor.
- Descobrir els canvis dels animals, les plantes i les persones en aquesta època de l'any.
- Fomentar l'anàlisi crítica de tot el que descobrim.
- Reforçar el concepte de classificació.
Descripció de l'activitat:
10.30 h: arribada i esmorzar.
11.00 h: divisió dels alumnes en grups, cadascun dels quals farà l'itinerari amb una temporització diferent. "Què en sabem?", activitat que permet conèixer i compartir els coneixements previs dels alumnes. Recorregut per camins i corriols per observar i treballar mitjançant activitats lúdiques curtes els elements que hi trobem i que ens permetran arribar a hipòtesis de treball de caràcter individual i grupal. Descobrirem per l'observació directa els canvis que fan els animals, les plantes i les persones en aquesta època de l'any i farem una recollida selectiva que anirem posant dins el cabàs. Preguntarem, observarem i comentarem per tal d'obtenir una percepció dels principals elements que conformen el bosc a la tardor. Posarem nom a totes les descobertes i els cercarem explicacions.
13.20 h: "Què hem après?", activitat de reflexió final conjunta en què classificarem totes les descobertes que hàgim
anat recollint a partir de tres caixetes: fulles, fruits i objectes estranys.
14.00 h: comiat.
Materials utilitzats:
Cabasses, caixetes de classificació especials (fruits, fulles i elements estranys) i fulls de treball (que es lliuraran als mestres i treballaran posteriorment a l'escola).
Mecanismes d'avaluació:
Activitat "Què en sabem?" per tenir una primera presa de contacte amb el grup, observació directa de la implicació i la participació del grup, activitat "Què hem après?" per valorar l'anàlisi i treure'n conclusions, i full d'avaluació de l'activitat per a l'educador, el mestre i els alumnes.
Observacions:
Des de l'escola cal contactar amb nosaltres per fer aquesta activitat i mantenir una conversa telefònica per adaptar-la al màxim a les necessitats del grup (treball previ i posterior, adaptació del nivell de les proves, etc.). Tot seguit, s'elabora un programa detallat de la jornada que es fa arribar a l'escola perquè els mestres hi donin el vistiplau. La implicació i la participació dels mestres durant l'activitat és clau per a la motivació dels alumnes, així com per poder aprofitar més bé la informació per al treball posterior a l'escola.