Programa 2022-2023
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
El Parc Natural del Montseny i els seus ecosistemes
Descripció breu:
Sortida a diferents ecosistemes que conformen la vessant gironina del Montseny en què es coneixeran els elements que conformen els ecosistemes mitjançant l'observació, l'anàlisi crítica i el raonament deductiu, i es reconeixeran les relacions que s'hi produeixen.
Lloc o equipament:
Boscos del Parc Natural del Montseny, Viladrau
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat:
Durada:
3 h 30 min
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
- Afavorir l'observació, la investigació, l'ús del mètode científic i l'objectivitat.
- Fomentar el raonament deductiu i l'anàlisi crítica.
- Descobrir la complexitat i la riquesa dels ecosistemes.
- Afavorir actituds de respecte per l'entorn.
- Gaudir de l'aspecte lúdic de la sortida.
Descripció de l'activitat:
10.30 h: arribada.
11.00 h: inici de l'activitat i divisió dels alumnes en grups, cadascun dels quals visitarà un ecosistema diferent.
11.05 h: "Què en sabem?", activitat que permet conèixer i compartir els coneixements previs dels alumnes pel que fa als ecosistemes que habiten el Montseny i el seu funcionament, i inici de la sortida. Cada grup farà una passejada tranquil·la per un ecosistema diferent, escollit entre els més representatius de la vessant gironina del Montseny. A partir dels diferents tipus de sòl, s'observaran i s'analitzaran els diferents elements que conformen l'ecosistema i les relacions que es produeixen, mitjançant l'anàlisi crítica i el raonament deductiu. En acabar, cada alumne omplirà un full de treball de manera individual com a resum de l'activitat.
13.30 h: "Què hem après?", activitat de reflexió final conjunta, i resolució de dubtes mitjançant el diàleg entre els alumnes i entre els alumnes i l'educador.
14.00 h: comiat.
Materials utilitzats:
Llapis, gomes, maquinetes, suports rígids, fulls de treball, fitxes de fauna i bossetes de mostres.
Mecanismes d'avaluació:
Activitat "Què en sabem?" per tenir una primera presa de contacte amb el grup, observació directa de la implicació i la participació del grup, activitat "Què hem après?" per valorar l'anàlisi i treure'n conclusions, i full d'avaluació de l'activitat per a l'educador, el mestre i els alumnes.
Observacions:
- Des de l'escola cal contactar amb nosaltres per fer aquesta activitat i mantenir una conversa telefònica per adaptar-la al màxim a les necessitats del grup (treball previ i posterior, adaptació del nivell, etc.). Tot seguit, s'elabora un programa detallat de la jornada que es fa arribar a l'escola perquè els mestres hi donin el vistiplau. La implicació i la participació dels mestres durant l'activitat és clau per a la motivació dels alumnes, així com per poder aprofitar més bé la informació per al treball posterior a l'escola.
- La confecció d'un mural resum és opcional.