Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Educasèpia: Salvem el mar!
Descripció breu:
Posem el punt de mira en els mètodes de pesca i el seu impacte en l'ecosistema, així com en la responsabilitat individual a l'hora d'omplir el plat. Els alumnes tindran l'oportunitat de visitar el port de l'Estartit i entrevistar un pescador o un científic marí, que ens ensenyarà les arts de pesca tradicional. També treballaran les principals problemàtiques que afronta la Mediterrània amb un joc d'escapada o escape room.
Lloc o equipament:
Port de l'Estartit o de l'Escala.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h 30 min
Preu/alumne original:
10 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
7.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Entendre les relacions entre espècies que hi ha al Mediterrani i en concret a la Costa Brava; 2. Entendre els conceptes de pesca artesanal i pesca industrial; 3. Conèixer les diferents arts de pesca; 4. Valorar la feina del pescador i el consum de peix local; 5. Valorar la importància de consumir peix per a la salut.
Descripció de l'activitat:
Activitat d'un matí dividida en dues parts. A la primera part, a partir d'un joc d'escapada, els participants hauran d'anar solucionant problemes relacionats amb el canvi climàtic, la sobrepesca i la pèrdua de biodiversitat. A la segona part de la sortida, anirem al port, on els alumnes podran veure les diferents arts de pesca artesanal, i un pescador o un científic marí del projecte «Sèpia» ens explicarà quin és el seu dia a dia.
Materials utilitzats:
Imatges plastificades de les espècies; arts menors: nansa, cadup, tresmall, solta i palangre.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta de la Diputació de Girona en línia per avaluar l'activitat des del centre educatiu. També revisem internament l'activitat amb l'equip d'educadors. Per simplificar l'avaluació dels aprenentatges que fan els docents, proporcionem la fitxa metodològica de l'activitat, en què descrivim el treball posterior per fer i avaluar a l'aula.
Observacions:
Cal dur a terme un treball previ a l'aula per introduir els coneixements i formular les preguntes per entrevistar l'expert.