Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Alive Fundació

Carrer Port de la Clota
Escala, l' - Alt Empordà
Telèfon: 747459773
Fax:

www.alivefund.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Educasèpia: La pesca i la preservació del mar


Descripció breu:

Activitat de descoberta del sector pesquer al port de l'Estartit. Coneixerem els diferents sectors implicats i el projecte «Sèpia», que té com a objectiu impulsar l'economia blava recuperant les poblacions de sèpia i calamar.


Lloc o equipament:

Port de l'Estartit o de l'Escala.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: Si

Durada:

2 h 30 min


Preu/alumne original:

10 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

7.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Entendre els conceptes de pesca artesanal i pesca industrial; 2. Conèixer les diferents arts de pesca artesanal; 3. Valorar la feina del pescador i el consum de peix responsable; 4. Conèixer projectes locals que preservin la biodiversitat i les tradicions.


Descripció de l'activitat:

Visitarem el port i un membre del projecte «Sèpia» (un pescador o un expert) ens ensenyarà les arts menors de pesca. A continuació, contestarà les preguntes que els alumnes portin preparades de l'aula i ens donarà a conèixer un projecte pioner de conservació que aconsegueix relacionar la millora de la biodiversitat, les condicions de vida dels pescadors artesanals, el consum responsable, la sensibilització ambiental i el turisme actiu. A partir de les explicacions dels experts i de l'experiència de l'equip, els alumnes hauran de proposar millores per al projecte o dissenyar-ne un de nou. Les millores, les hauran de presentar mitjançant un microvídeo de presentació o reel (Instagram).


Materials utilitzats:

Suport digital per crear contingut audiovisual; arts menors: nansa, cadup, tresmall, solta i  palangre.


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta de la Diputació de Girona en línia per avaluar l'activitat des del centre educatiu. També revisarem l'activitat internament amb l'equip d'educadors. Per simplificar l'avaluació dels aprenentatges que fan els docents, proporcionem la fitxa metodològica de l'activitat, en què descrivim el treball posterior per fer i avaluar a l'aula.


Observacions:

Cal introduir els coneixements prèviament a l'aula i preparar preguntes per entrevistar el pescador o el membre del projecte «Sèpia». Cal disposar de tauleta digital o mòbil per fer el microvídeo de presentació.