Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Treballem al mar
Descripció breu:
«Treballem al mar» és una sortida feta a la mida dels més menuts de l'escola (recomanada per a P4). Inclou una presentació de l'entitat, tres tallers amb els quals durant 2 hores coneixerem de prop tres oficis relacionats amb el mar i la ciència, i el tancament de l'activitat. Veurem com s'equipa un submarinista, ens aproparem al món dels pescadors i ens transformarem en científics barrejant diferents líquids.
Lloc o equipament:
Els llocs on es duen a terme les activitats disposen d'espais exteriors: terrassa, jardins, platja i litoral rocós.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h 30 min
Preu/alumne original:
8 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Entendre el mètode científic; 2. Aprendre a fer hipòtesis i a comprovar-les experimentalment; 3. Conèixer els elements de l'equip de submarinisme i experimentar-hi; 4. Conèixer les parts d'un peix; 5. Entendre el concepte de talles mínimes; 6. Desenvolupar la comunicació i el llenguatge; 7. Descobrir els organismes del medi marí.
Descripció de l'activitat:
Aquesta sortida inclou tres tallers: 1. «Som submarinistes», on veurem quin és l'equip que fa servir un submarinista i descobrirem la sensació de respirar amb una botella d'aire comprimit; 2. «Som pescadors», on a través d'un conte i d'objectes relacionats amb la pesca, ens aproparem al món dels pescadors, descobrint també les parts dels peixos i convertint-nos en pescadors; 3. Per acabar, «Som científics», on ens aproparem al mètode científic experimentant amb la barreja de diferents líquids per descobrir què passa finalment.
Materials utilitzats:
Regulador d'oxigen, armilla inflable, botella d'aire comprimit, objectes relacionats amb la pesca (xarxes, nansa per pescar crustacis, fil de pescar, etc.), canyes amb imant per pescar, diferents líquids per barrejar i gradetes amb tubs d'assaig.
Mecanismes d'avaluació:
Una vegada finalitzada l'activitat, la Diputació lliura una enquesta de valoració als professors i Xatrac en lliura una altra als monitors. L'equip educatiu es reuneix per avaluar els resultats de les enquestes pel que fa a l'organització, els continguts, la metodologia i els materials. S'obre una fitxa d'observacions en la qual es recullen els aspectes que cal millorar.
Observacions:
Cal que els alumnes portin calçat adequat per caminar per la platja, roba còmoda, gorra i crema solar.