Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Mediambiental Xatrac

Urb. Font de Sant Llorenç (bústia 39)
Lloret de Mar - Selva
Telèfon: 670293265
Fax:
educacio@lacasadelmar.cat
www.xatrac.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Treballem al mar


Descripció breu:

«Treballem al mar» és una sortida feta a la mida dels més menuts de l'escola (recomanada per a P4). Inclou una presentació de l'entitat, tres tallers amb els quals durant 2 hores coneixerem de prop tres oficis relacionats amb el mar i la ciència, i el tancament de l'activitat. Veurem com s'equipa un submarinista, ens aproparem al món dels pescadors i ens transformarem en científics barrejant diferents líquids.


Lloc o equipament:

Els llocs on es duen a terme les activitats disposen d'espais exteriors: terrassa, jardins, platja i litoral rocós.


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

2 h 30 min


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Entendre el mètode científic; 2. Aprendre a fer hipòtesis i a comprovar-les experimentalment; 3. Conèixer els elements de l'equip de submarinisme i experimentar-hi; 4. Conèixer les parts d'un peix; 5. Entendre el concepte de talles mínimes; 6. Desenvolupar la comunicació i el llenguatge; 7. Descobrir els organismes del medi marí.


Descripció de l'activitat:

Aquesta sortida inclou tres tallers: 1. «Som submarinistes», on veurem quin és l'equip que fa servir un submarinista i descobrirem la sensació de respirar amb una botella d'aire comprimit; 2. «Som pescadors», on a través d'un conte i d'objectes relacionats amb la pesca, ens aproparem al món dels pescadors, descobrint també les parts dels peixos i convertint-nos en pescadors; 3. Per acabar, «Som científics», on ens aproparem al mètode científic experimentant amb la barreja de diferents líquids per descobrir què passa finalment.


Materials utilitzats:

Regulador d'oxigen, armilla inflable, botella d'aire comprimit, objectes relacionats amb la pesca (xarxes, nansa per pescar crustacis, fil de pescar, etc.), canyes amb imant per pescar, diferents líquids per barrejar i gradetes amb tubs d'assaig.


Mecanismes d'avaluació:

Una vegada finalitzada l'activitat, la Diputació lliura una enquesta de valoració als professors i Xatrac en lliura una altra als monitors. L'equip educatiu es reuneix per avaluar els resultats de les enquestes pel que fa a l'organització, els continguts, la metodologia i els materials. S'obre una fitxa d'observacions en la qual es recullen els aspectes que cal millorar.


Observacions:

Cal que els alumnes portin calçat adequat per caminar per la platja, roba còmoda, gorra i crema solar.