Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Tècniques divertides per aprendre a observar el bosc
Descripció breu:
Seguint camins i senders farem un recorregut per diferents boscos per aprendre, en cada un d'ells, a obtenir informació mitjançant tècniques que potenciïn els nostres sentits: jocs i tècniques d'observació per descobrir el bosc d'una manera diferent a partir de les pròpies vivències amb els nostres sentits.
Lloc o equipament:
EduCA Viladrau, camins i corriols del Parc Natural del Montseny, a la vora de Viladrau.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
3 h 30 min
Preu/alumne original:
11.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
9 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Afavorir el coneixement d'un indret a partir de diferents tècniques d'observació; 2. Millorar la capacitat d'observació; 3. Provocar la curiositat i l'observació de l'entorn que ens envolta; 4. Afavorir actituds de respecte i de valoració de l'entorn; 5. Gaudir de l'aspecte lúdic de l'activitat.
Descripció de l'activitat:
10.30 h: arribada i esmorzar. 11.00 h: distribució dels alumnes en grups, cadascun dels quals farà un itinerari diferent per cercar boscos diferents. 11.05 h: «Què en sabem?», activitat que permet saber quins coneixements previs tenen els alumnes i compartir-los. Realització de diferents tècniques i propostes que afavoreixin l'observació i el descobriment com a eines d'aproximació al territori, cosa que farà que la sortida al Montseny sigui sorprenentment diferent. 13.30 h: «Què hem après?», activitat de reflexió final conjunta, i retorn al punt de sortida. 14.00 h: comiat.
Materials utilitzats:
Llapis, gomes, maquinetes, paletes de colors, gots de plàstic reutilitzables, antifaços, cordill i diferents materials per a les diferents propostes.
Mecanismes d'avaluació:
Activitat «Què en sabem?»: primera presa de contacte amb el grup, observació directa de la seva implicació i participació. Activitat «Què hem après?»: valoració, anàlisi i conclusions. Full d'avaluació de l'activitat per a l'educador/a, el/la docent i l'alumnat.
Observacions:
Des de l'escola cal contactar telefònicament amb l'entitat per adaptar l'activitat a les necessitats del grup (treball previ i posterior, adaptació del nivell, etc.). Tot seguit, s'elabora un programa detallat de la jornada, que es fa arribar a l'escola perquè hi doni el vistiplau. La implicació i la participació dels docents durant l'activitat és clau per a la motivació dels alumnes, així com per poder aprofitar millor la informació per al treball posterior a l'escola.