Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Alive Fundació

Carrer Port de la Clota
Escala, l' - Alt Empordà
Telèfon: 747459773
Fax:

www.alivefund.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Quins aventurers! Posem nom als pollets d'ibis abans no migrin


Descripció breu:

Sortida per descobrir el projecte «Ibis», una iniciativa de reintroducció de l'ibis ermità al nostre territori. Els alumnes visitaran les instal·lacions de la torre d'en Mornau, on la mare adoptiva cuida els pollets. Ens enlairarem per decidir quina ruta migratòria cal seguir per garantir la supervivència de l'espècie, en una aventura plena de reptes i dinamitzada amb un mapa interactiu. En la segona part de l'activitat, els alumnes escolliran el nom dels pollets; esperem que es retrobin sobrevolant el cel de l'Empordà.


Lloc o equipament:

Parc dels Aiguamolls de l'Empordà.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

3 h


Preu/alumne original:

9 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

6.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Comprendre les rutes migratòries de les aus i els factors ambientals i humans que les condicionen; 2. Sensibilizar sobre les amenaces per a la supervivència de les espècies; 3. Enfortir els vincles de l'alumnat amb el patrimoni natural del seu entorn; 4. Donar a conèixer el projecte «Ibis» i destacar la col·laboració internacional per a la reintroducció de l'ibis ermità.


Descripció de l'activitat:

Un tècnic del projecte o un educador ens acompanyarà en aquesta sortida. La visita està dividida en dues parts: 1: Activitat de descoberta de les migracions i els riscos per a la supervivència, en què dinamitzem l'aprenentatge a partir d'un mapa interactiu i unes fitxes que simulen els reptes. Els participants col·laboraran en grups per decidir quina ruta cal ensenyar als ibis, mentre aprenen sobre les amenaces que han dut aquesta espècie a estar catalogada com a regionalment extinta; 2: Els alumnes tindran l'oportunitat de posar nom als pollets del projecte, presentaran el nom escollit i la seva simbologia. Adaptem el contingut segons l'edat dels participants.


Materials utilitzats:

Mapa i fitxes interactives. Els alumnes hauran de portar material d'escriptura (boli i llibreta).


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta de la Diputació de Girona en línia per avaluar l'activitat des del centre educatiu. També revisem l'activitat internament amb l'equip d'educadors. Per simplificar l'avaluació dels aprenentatges que fan els docents, proporcionem la fitxa metodològica de l'activitat, en què proposem un treball de síntesi per fer i avaluar a l'aula.


Observacions:

Proporcionem la fitxa metodològica completa, on hi ha descrits els elements del currículum treballats a l'activitat: competències específiques, ODS, sabers, resum, objectius, treball previ, descripció de l'activitat i proposta de treball posterior per a l'avaluació.