Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Associació Centre d'Educació Ambiental Alt Ter

Molí Petit, s/n
Sant Joan de les Abadesses - Ripollès
Telèfon: 972721317
Fax: 972721317
info@alt-ter.org
www.alt-ter.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Els estatges d'alta muntanya


Descripció breu:

Estudi dels diferents estatges d'alta muntanya, la vegetació i la fauna que els componen, la seva adaptació a un medi extrem i les característiques climàtiques i ambientals que ho condicionen.


Lloc o equipament:

L'activitat es durà a terme en diferents entorns de les serres de Montgrony i Cavallera i les valls de Ribes, Camprodon i Núria. Com a equipaments es poden utilitzar les infraestructures dels albergs i les cases de colònies del Ripollès.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

6 h


Preu/alumne original:

12.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

8.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Analitzar com canvia la vegetació segons l'altitud i les condicions ambientals més extremes; 2. Aprendre a identificar espècies vegetals i les característiques principals, així com les adaptacions a les diferents condicions climàtiques; 3. Emprar tècniques per al treball de camp i la interpretació de resultats.


Descripció de l'activitat:

L'activitat es duu a terme en una zona d'alta muntanya i s'estudia la vegetació dels tres estatges principals: alpí, subalpí i muntà. S'estudia el perquè de la vegetació de la zona, quines variables ambientals hi influeixen i quines adaptacions presenten. També s'analitza com la intervenció de l'home pot influir en el paisatge.


Materials utilitzats:

Mapa de la zona d'estudi, brúixola, claus dicotòmiques i guies d'identificació d'espècies vegetals.


Mecanismes d'avaluació:

Un cop finalitzada l'activitat, cada grup exposa de manera oral davant la resta de grups les conclusions que ha extret de l'estudi amb l'objectiu de fer notar que, en una distància relativament curta, l'existència de factors geològics, climàtics i antròpics determina la vegetació d'una zona d'alta muntanya.


Observacions:

Es tracta d'una sortida a l'entorn natural per un terreny d'alta muntanya. Cal que els alumnes portin roba adequada i vagin ben calçats. Segons l'indret, és possible que part dels desplaçaments entre estatges s'hagi de fer amb bus.