Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Ruta pel pla de Martís: aigua, tríops i roques
Descripció breu:
Breu itinerari al voltant de l'estany temporani del pla de Martís per descobrir-ne la formació i el funcionament, l'interès hidrogeològic i la biodiversitat.
Lloc o equipament:
Pla de Martís.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 h i 30 min
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Conèixer el sistema càrstic de la conca lacustre de Banyoles i descobrir-ne les característiques i particularitats;
2. Aprendre a utilitzar el mètode científic per a la descoberta de fets i conceptes relacionats amb l'estany de Banyoles;
3. Conèixer un ecosistema, les seves característiques i els elements que el componen: animals, plantes, roques i aigua;
4. Evidenciar les repercussions que poden tenir les nostres accions en el medi natural.
Descripció de l'activitat:
Recorrem el camí que ressegueix la vora de l'estanyol temporani situat al pla de Martís per conèixer-ne en profunditat la formació, el funcionament i les característiques hidrogeològiques. Descobrim el travertí, una de les roques més característiques de la zona; els tríops, una espècie de crustacis protegida que hi habita quan l'estanyol està inundat, i parlem de les amenaces i la importància de la preservació de la biodiversitat de la zona lacustre.
Materials utilitzats:
Làmines i roques.
Mecanismes d'avaluació:
Al final de l'activitat es destina
un temps a consolidar els aprenentatges mitjançant les conclusions a què s'ha
arribat a partir de l'experiència. Posteriorment, es fa arribar una enquesta al
professorat perquè avaluï diversos aspectes de l'activitat, incloent-hi la
valoració que en fa l'alumnat, ja que la seva experiència qualitativa,
juntament amb la del professorat, és determinant. D'altra banda, l'equip
d'educadors també completa una enquesta de valoració en finalitzar cada sessió.
Observacions:
Es recomana portar calçat i roba còmodes.