Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Castanyes i castanyers, un arbre estrany molt arrelat al Parc Natural del Montseny
Descripció breu:
Passejada pels boscos de castanyers, en la qual els castanyers joves, els castanyers centenaris i un munt de xafarderies ens permetran descobrir la castanya, el més famós dels nostres fruits tardorals, i el castanyer, el més desconegut dels nostres arbres. Una manera de redescobrir la cultura al voltant dels castanyers.
Lloc o equipament:
Boscos de castanyers del Parc Natural del Montseny.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
3 h i 30 min
Preu/alumne original:
10.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
8 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Afavorir l'observació i la investigació; 2. Descobrir la singularitat del castanyer i les castanyes; 3. Redescobrir la cultura al voltant dels castanyers al Montseny; 4. Fomentar l'anàlisi crítica respecte a tot allò que descobrim.
Descripció de l'activitat:
10.30 h: arribada i esmorzar.
11.00 h: distribució dels alumnes en grups, cadascun dels quals farà l'itinerari en un temps diferent. «Què en sabem?», activitat que permet saber quins coneixements previs tenen els alumnes i compartir-los. Tot seguit es comença la passejada pels boscos de castanyers, en la qual castanyers joves, castanyers centenaris i un munt de xafarderies ens permetran descobrir la castanya, el més famós dels nostres fruits tardorals, i el castanyer, el més desconegut dels nostres arbres, amb l'objectiu d'incidir en la recuperació de la cultura al voltant dels castanyers.
13.20 h: «Què hem après?», activitat de reflexió final conjunta.
14.00 h: comiat.
Materials utilitzats:
Llapis, gomes, maquinetes i suports rígids.
Mecanismes d'avaluació:
Activitat «Què en sabem?»: primera presa de contacte amb el grup, observació directa de la seva implicació i participació. Activitat «Què hem après?»: valoració, anàlisi i conclusions. Full d'avaluació de l'activitat per a l'educador/a, el/la docent i l'alumnat.
Observacions:
Cal contactar telefònicament amb l'entitat per adaptar l'activitat a les necessitats del grup (treball previ i posterior, adaptació del nivell de les proves, etc.). Tot seguit, s'elabora un programa detallat de la jornada, que es fa arribar a l'escola perquè hi doni el vistiplau. La implicació i la participació dels docents durant l'activitat és clau per a la motivació dels alumnes, així com per poder aprofitar millor la informació per al treball posterior a l'escola.