Saltar al contingut

NOTÍCIES / Cadaqués

Activitat "El territori parla (i nosaltres?)" relacionada amb l'exposició «Art contemporani al territori» a Cadaqués

20 maig 2026

Dilluns passat, 18 de maig, a la sala d'exposicions de la Societat l'Amistat de Cadaqués, Adhoc Cultura va impartir el taller educatiu "El territori parla (i nosaltres?)"  a un grup de primer d'ESO de l'Institut Escola Caritat Serinyana d'aquesta població, relacionat amb l'exposició «Art contemporani al territori»

El taller parteix de la perspectiva que segueix l'exposició: l'art contemporani no només representa la realitat, sinó que la qüestiona i la posa en crisi, interpel·lant directament l'espectador i la seva experiència. En aquest sentit, el territori no es presenta com un espai neutre o purament geogràfic, sinó com un lloc travessat per conflictes, memòries, usos i relacions de poder. L'art esdevé així una eina per fer visibles aquestes tensions i per pensar el món des d'una mirada crítica i situada.

Amb el taller, es pretén convidar l'alumnat a observar, interpretar i repensar el territori des de la seva pròpia experiència. A través del diàleg, l'anàlisi i la creació, es proposa entendre l'art contemporani com una forma de pensament i com una eina per posicionar-se davant la realitat.

L'activitat es va iniciar amb una pregunta genèrica que va permetre explorar els imaginaris previs de l'alumnat. Va continuar amb una visita activa a l'exposició, situant les sis obres seleccionades i els seus artistes. Seguidament, a través de fitxes, es va treballar la relació amb el territori, amb l'entorn, detectant-ne problemes per, a partir d'aquí, dissenyar un prototip d'obra artística. Finalment, es van posar en comú les diferents propostes i es varen comentar conjuntament.

L'exposició s'estarà a Cadaqués fins el proper 1 de juny. Tot seguit, continua la seva ruta per les comarques gironines a la Casa de la Paraula, a Santa Coloma de Farners, a partir del 15 del mateix mes. 

Més informació de l'exposició