Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Emys

Crta. Santa Coloma, km 21
Riudarenes - Selva
Telèfon: 972164957
Fax:
educacio@fundacioemys.org
www.fundacioemys.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Exòtics i invasors: què en fem i per què hi són?


Descripció breu:

Una espècie exòtica invasora és qualsevol organisme introduït en un medi diferent del seu que pot sobreviure i reproduir-se, i amb això causa un perjudici allà on s'ha introduït. En aquest taller, presentarem el concepte i veurem com una espècie pot esdevenir exòtica invasora i els problemes que pot arribar a generar: parlarem dels usos que se n'han fet al llarg del temps, de per què són perjudicials i què podem fer per evitar-ho.


Lloc o equipament:

Centre educatiu o seu de la Fundació Emys (Can Moragues, Riudarenes).


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

2 h 30 min


Preu/alumne original:

9 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

6.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Conèixer què és una espècie exòtica invasora i com ha arribat al medi; 2. Conèixer les problemàtiques associades i la fauna i la flora del territori; 3. Promoure una reflexió de grup sobre quines són les accions que podem fer com a individus per evitar l'expansió o l'aparició d'aquestes espècies.


Descripció de l'activitat:

L'estructura de l'activitat és la següent: 1. Presentació i definició del concepte; 2. Part teòrica sobre els usos de les espècies exòtiques invasores que tenim a Catalunya; 3. Reconeixement de la fauna i la flora autòctones respecte a les exòtiques invasores, mitjançant un joc didàctic; 5. Debat i conclusions finals.


Materials utilitzats:

Infografies didàctiques informatives de la fauna i la flora, joc de targetes d'identificació d'espècies i els usos que tenen.


Mecanismes d'avaluació:

L'avaluació es fa mitjançant una enquesta en format digital que s'entrega al professorat i en la qual es revisen la durada, l'organització, els materials de suport, el contingut, les dinàmiques, la tasca de l'educador/a, etc. Un cop es fa el retorn, es guarda amb el resum de l'activitat elaborat per l'educador/a que ha dirigit la sessió. D'aquesta manera, podem anar millorant i polint els tallers.


Observacions:

Cal dur calçat i roba còmodes, així com roba d'abric segons l'estació de l'any i el lloc on es desenvolupa l'activitat.