Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Les reserves marines, una solució?
Descripció breu:
El medi marí ens genera molts beneficis i oportunitats (recursos alimentaris, espais de lleure, etc.) però també es veu pressionat per l'activitat humana. En canvi, el mar és un aliat per mitigar el canvi climàtic. En aquesta activitat treballarem la fràgil relació entre les persones i el mar, i la necessitat de protegir espais per seguir-ne gaudint i obtenir-ne recursos.
Lloc o equipament:
Centre educatiu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
8 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Comprendre l'ecologia marina bàsica, els ecosistemes, les relacions entre predador i presa i la connexió de moltes persones amb el mar i la vida que conté, inclosa la funció del mar com a proveïdor d'aliments, de feina i d'oportunitats emocionants; 2. Conéixer la funció dels oceans en la moderació del clima; 3. Comprendre les amenaces als sistemes oceànics i reconèixer i poder explicar la fragilitat relativa de molts dels seus ecosistemes; 4. Comprendre amb una base científica les zones de veda i les reserves marines i protegir-les.
Descripció de l'activitat:
1. Activitat prèvia: anàlisi de diferents notícies i vídeos perquè els alumnes siguin conscients de les problemàtiques dels espais naturals marítims i de la necessitat de gestionar-los; 2. Activitat a l'aula: els alumnes es posaran a la pell dels agents que han de crear una reserva marina. A partir d'una dinàmica de role playing (joc de rol), aquests decidiran si una zona de la Costa Brava s'ha de protegir, i els usos que pot tenir o que s'han de prohibir.
Materials utilitzats:
Vídeo (projector i pantalla) i post-its (pissarra i retolador).
Mecanismes d'avaluació:
Activitat de coavaluació: es proposa que els alumnes generin un vídeo, en grup, sobre la importància de gestionar la costa.
Observacions: