Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

La Sorellona

c/ Claveria 4
Girona - Gironès
Telèfon: 693728565
Fax: 972183229
info@sorellona.org
www.sorellona.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Els nostres veïns els insectes


Descripció breu:

Aquesta activitat està enfocada en el descobriment de la fauna invertebrada que podem trobar als voltants de l'escola, mitjançant jocs interactius i mostrejos a l'exterior. Aprendrem a estimar la natura i els habitants de més a prop, que són, de fet, els nostres veïns!


Lloc o equipament:

Aula i pati del centre educatiu o voltants.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

3 h


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Descobrir la fauna invertebrada que podem trobar als nostres entorns urbans; 2. Identificar les diferents espècies d'invertebrats mitjançant guies; 3. Saber distingir les característiques principals dels principals invertebrats; 4. Dimensionar la importància de la funció dels invertebrats en els ecosistemes.


Descripció de l'activitat:

La primera part de l'activitat es desenvolupa a l'aula, on l'educador/a introdueix, mitjançant una presentació interactiva, la temàtica principal de l'activitat (la descoberta d'invertebrats) per tal de donar a conèixer les múltiples espècies que viuen al nostre entorn i aconseguir que els participants prenguin consciència d'aquesta biodiversitat amagada molt a prop nostre. Seguidament, els nens i nenes surten a una zona verda propera a l'escola, com un parc, un jardí o una zona del pati on es pugui fer el mostreig. Per treballar millor, utilitzen eines com ara pots lupa, salabrets, llençols blancs i guies d'invertebrats. Amb aquesta activitat, els infants podran explorar i descobrir diferents espècies d'insectes i altres invertebrats que han estudiat prèviament a classe. També tindran l'oportunitat de trobar-ne de noves i aprendre'n el nom i les característiques utilitzant les guies. Una experiència divertida i educativa que els ajudarà a estimar la natura més propera.


Materials utilitzats:

La Sorellona proporciona tot el material necessari per desenvolupar l'activitat, així com els salabrets, guies, pots lupa, etc. Els tècnics aporten tant el suport audiovisual com el material per al joc i l'experimentació.


Mecanismes d'avaluació:

L'avaluació que es du a terme és qualitativa i fonamentalment formadora: l'alumnat s'autoregula, s'autoavalua i coavalua (dins el grup i amb el grup), amb l'orientació i el reforçament positiu de l'educador/a per construir coneixement. A més, per avaluar bé l'activitat i la tasca dels educadors, al final, el professorat assistent ha d'omplir un petit qüestionari amb observacions per millorar el taller i sobre aspectes en els quals es pot aprofundir.


Observacions:

En aquesta activitat se surt a observar la fauna viva d'artròpodes dels nostres voltants. Cal mantenir una actitud de respecte. Farem servir material de qual també cal tenir-ne cura.