Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

La Copa, SCC

C. Josep M. de Sagarra, 5
Salt - Gironès
Telèfon: 646415093
Fax:
info@lacopa.cc
www.lacopa.cc
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Residus o recursos?


Descripció breu:

Us heu fixat mai que a la natura no existeix el concepte residu? Per què generem residus com a societat? La problemàtica dels residus és un tema ben present en el nostre dia a dia: la quantitat que se'n genera, l'impacte mediambiental i la seva gestió. Què és un residu? Com els podem gestionar? Quines alternatives tenim?


Lloc o equipament:

Escola.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: No

Durada:

2-3 h


Preu/alumne original:

7.25 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

4.95 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Conèixer què són els residus i reflexionar sobre la problemàtica associada; 2. Donar a conèixer el sistema de recollida selectiva i el seu tractament posterior (reciclatge); 3. Introduir els participants en els conceptes d'economia lineal i economia circular (reduir i reutilitzar); 4. Prendre consciència de com, a partir de petits canvis, es pot contribuir a la millora del planeta.


Descripció de l'activitat:

Aquesta activitat té l'objectiu d'endinsar-nos dins el món dels residus (o recursos?). A partir de diferents residus que generem en el nostre dia a dia, definirem què és exactament un residu. Compararem un bosc, o qualsevol ecosistema, amb una ciutat o un poble, per reflexionar sobre per què a les societats humanes generem residus. A partir d'aquí, aprendrem quin és el sistema de gestió de residus que tenim actualment (reciclatge), què podem fer per reduir la quantitat de residus que generem o bé reutilitzar-los. L'activitat es pot complementar ideant millores en matèria de residus per a l'escola: quina acció podem fer a l'escola o en el nostre dia a dia per reduir els residus que generem? A secundària, introduïm els participants en el concepte d'economia circular, tot reflexionant sobre els límits del planeta, i explorem opcions per reduir aquesta problemàtica.


Materials utilitzats:

Residus diversos, paper Kraft, bosses de reciclatge i fitxes educatives.


Mecanismes d'avaluació:

Al final del taller es crea un debat amb els alumnes entorn del tema treballat i es valora la participació i les aportacions que hi fan. Es realitza una enquesta de valoració en format digital per al professorat, on s'avalua la durada de l'activitat, la metodologia, la dinamització per part de l'educador/a i la participació de l'alumnat. Aquestes enquestes ens serveixen per millorar i enriquir els tallers.


Observacions: