Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
De l'hort a la taula
Descripció breu:
L'horticultura és molt important dins dels tipus d'agricultura existents i és un element bàsic en la nostra alimentació, i més l'horticultura ecològica, que té en compte la natura i les persones. Aquesta activitat ens permet transmetre als infants i joves d'on venen una part dels aliments, quins tipus d'hortalisses hi ha en funció de l'estació de l'any i el lloc on ens trobem, com funciona i com s'organitza un hort, quins elements habiten l'hort (plantes, arbres, animals, el sòl, etc.) i com ens en podem alimentar.
Lloc o equipament:
Centre educatiu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h 30 min
Preu/alumne original:
9 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
6.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Conèixer els conceptes bàsics del funcionament i de les parts d'un hort, així com els principis de l'agricultura ecològica; 2. Conèixer les hortalisses, com es classifiquen, quan es poden trobar a l'hort (sembra, recol·lecció, etc.) i què necessiten per créixer; 3. Comprendre l'hort com un hàbitat en el qual interactuen diferents espècies vegetals i animals; 4. Entendre el concepte de biodiversitat a través del coneixement i l'exploració d'un hort i els espais pròxims; 5. Comprendre que ens podem alimentar amb el que recollim de l'hort.
Descripció de l'activitat:
A partir d'una breu introducció sobre els orígens i la història de l'agricultura, ens endinsem en el món de l'horticultura. Dividim l'activitat en quatre parts, de manera que l'estructura és la següent: 1. Introducció; 2. L'hort: història, funció i parts; 3. L'hort com a hàbitat: espècies vegetals i espècies animals; 4. Com fer un hort a casa o a l'escola.
Materials utilitzats:
Targetes didàctiques explicatives dels components de l'hort, joc de preguntes (test), etc.
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació es fa mitjançant una enquesta en format digital que s'entrega al professorat i en la qual es revisen la durada de l'activitat, l'organització, els materials de suport, el contingut, les dinàmiques, la tasca de l'educador/a, etc. Un cop es fa el retorn, es guarda amb el resum de l'activitat elaborat per l'educador/a que ha dirigit la sessió. D'aquesta manera, podem anar millorant i polint els tallers.
Observacions:
L'activitat i el nivell dels continguts s'adapten a cada un dels grups d'edat. Cal dur calçat i roba còmodes, així com roba d'abric segons l'estació de l'any i el lloc on es desenvolupa l'activitat. Si l'escola té hort o bé hi ha un hort a prop del centre, durant l'activitat es pot fer una sortida per visitar-lo.