Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Escola de Natura de l'Estany de Banyoles

Pg. de la Draga, 5
Banyoles - Pla de l'Estany
Telèfon: 972581316
Fax:
correu@escolanaturabanyoles.org
www.escolanaturabanyoles.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Som natura, fem natura


Descripció breu:

Us proposem sortir de l'aula per fer-vos vostre un espai proper de l'escola, centre o equipament, descobrir-ne els valors naturals, detectar-ne les problemàtiques ambientals i portar-hi a terme accions de millora, ciència ciutadana i divulgació.


Lloc o equipament:

Espai exterior proper a una escola, entitat o equipament municipal.


Nivell educatiu:

Educació infantil: Si

Educació primària: Si

Educació secundària: Si

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

+ 4 h


Preu/alumne original:

13.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

9.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Conscienciar sobre la problemàtica i les conseqüències de llençar residus al medi natural; 2. Comparar els efectes d'un entorn net; 3. Potenciar actituds proactives en la minimització dels residus i en la cura del medi ambient; 4. Treballar per mantenir net l'entorn de l'escola, centre o equipament.


Descripció de l'activitat:

El taller i les activitats d'intervenció s'adapten segons el nivell educatiu dels participants. Programa del taller: 1. Presentació i motivació amb un personatge; 2. Sortida per fer un estudi de l'entorn proper al centre, escola o equipament i detectar-hi problemàtiques; 3. Acció directa a través d'una activitat d'intervenció de millora: ciència ciutadana, informació i/o senyalització, etc., segons les necessitats detectades; 4. Comunicació i difusió de l'activitat realitzada.


Materials utilitzats:

Maleta pedagògica d'estudi i avaluació de l'entorn proper; material divers segons la intervenció escollida: guants, bosses o sacs, pinces recollidores, bàscula i dispositiu mòbil per a l'ús de l'app de ciència ciutadana; material divers per a la creació de cartells informatius o d'avís (fusta, cartró, pintures, cordill, retoladors, etc.).


Mecanismes d'avaluació:

Dinàmica de percepció sobre la valoració que fan els participants de l'activitat i l'impacte que ha tingut en ells, així com la intenció de canvi d'hàbits a escala individual. Indicadors: quantificació de deixalles trobades a l'entorn del centre, escola o equipament; disminució en la quantitat de deixalles presents a l'entorn natural del centre, escola o equipament.


Observacions:

L'activitat es pot emmarcar en la campanya «Let's Clean Up Europe», en propostes de ciència ciutadana o en un projecte d'«Aprenentatge servei».