Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

La Sorellona

c/ Claveria 4
Girona - Gironès
Telèfon: 693728565
Fax: 972183229
info@sorellona.org
www.sorellona.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Vibrem al carrer!


Descripció breu:

Aquesta activitat es tracta d'un viatge: un recorregut, però també un debat a dins del centre educatiu sobre el conjunt de senyals i espais de protecció que envolten l'escola i l'entorn urbà. Mitjançant una diversitat de material interactiu, els infants aprenen a ser més conscients dels seus estats interns i de les seves respostes externes quan caminen per la via pública. Canviarem la nostra manera de... vibrar al carrer!


Lloc o equipament:

Aula i voltants del centre educatiu.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

3 h


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Conèixer i identificar els senyals viaris de l'entorn urbà; 2. Despertar la consciència corporal i l'escolta grupal al mateix temps que activem la percepció temporal del cos i del «cos col·lectiu» al carrer; 3. Obrir la mirada i integrar la realitat urbana amb tota la seva complexitat des d'una perspectiva creativa i lúdica; 4. Promoure els beneficis de la mobilitat a peu; 5. Transmetre la importància de la mobilitat sustentable com a factor de mitigació del canvi climàtic.


Descripció de l'activitat:

Aquesta activitat es tracta d'un viatge que comença i acaba al centre educatiu, però que passa pels escenaris clau de l'entorn d'aquest. La mobilitat a la ciutat marca el ritme i la velocitat amb els quals una societat experimenta la vida en el dia a dia. Començarem a classe amb alguns jocs interactius per introduir conceptualment la simbologia i els significats que regulen el trànsit urbà. Sortirem al carrer a experimentar lúdicament amb els ritmes que podem observar al carrer i les emocions que podem identificar amb cadascun d'aquests. Identificarem punts importants com àrees verdes, parcs, etc., que suposen un lloc on parar, sentir, observar i... continuar jugant! Amb algunes dinàmiques en les quals hi haurà dansa i representacions amb diferents rols, integrarem i definirem la realitat viària i urbana, que condiciona, amb el seu ritme, l'entorn del centre educatiu, i també com podem imaginar i crear una nova realitat.


Materials utilitzats:

Tot el material creat per a aquesta activitat i la diversitat de jocs interactius són aportats per La Sorellona.


Mecanismes d'avaluació:

L'avaluació que es du a terme és qualitativa i fonamentalment formadora: l'alumnat s'autoregula, s'autoavalua i coavalua (dins el grup i amb el grup), amb l'orientació i el reforçament positiu de l'educador/a per construir coneixement. A més, per avaluar bé l'activitat i la tasca dels educadors, al final, el professorat assistent ha d'omplir un petit qüestionari amb observacions per millorar el taller i sobre aspectes en els quals es pot aprofundir.


Observacions:

Amb aquesta activitat sortim del centre educatiu al carrer i transitem per zones urbanes. Cal tenir una actitud conscient i respectuosa.