Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Endolla't!
Descripció breu:
Els alumnes aprofundeixen en la relació entre els hàbits quotidians i el consum energètic, la necessitat de reduir aquest consum i les alternatives que hi ha per fer-ho. Els introduïm en el pes que va guanyant l'ús de l'energia renovable i l'autosuficiència energètica. A més, aprenen què és l'energia, les seves fonts i l'impacte ambiental que genera el seu ús. Dissenyen una proposta creativa per autoabastir-se amb energia solar o eòlica i analitzen les possibilitats d'adaptar aquestes solucions al seu entorn immediat.
Lloc o equipament:
Aula del centre educatiu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
3 h
Preu/alumne original:
8 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Conscienciar els alumnes sobre la importància de reduir el consum energètic; 2. Entendre d'on prové l'energia que utilitzem diàriament; 3. Aprendre sobre les fonts d'energia renovables i els seus beneficis; 4. Fomentar el pensament crític i creatiu en el disseny d'alternatives sostenibles.
Descripció de l'activitat:
A la primera part de l'activitat, a partir d'una presentació, s'introdueixen els conceptes necessaris: què és l'energia, en quines activitats la fem servir, d'on prové, quins electrodomèstics gasten més, etc. Tot i que és la part menys dinàmica, es demana la participació de l'alumnat per contestar aquestes preguntes: què és l'energia?, quines activitats diàries requereixen energia?, d'on prové l'energia que consumim?, què són les fonts d'energia renovable? A la segona part de l'activitat, juguem a un joc amb proves. Els alumnes tenen 3 caixes i la clau per obrir-ne una; fins que no hagin obert la primera caixa, no se'ls dona la clau per obrir la caixa següent.
Materials utilitzats:
Tots els materials didàctics, com les caixes, guies, etc., els proporciona La Sorellona.
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació que es du a terme és qualitativa i fonamentalment formadora: l'alumnat s'autoregula, s'autoavalua i coavalua (dins el grup i amb el grup), amb l'orientació i el reforçament positiu de l'educador/a per construir coneixement. A més, per avaluar bé l'activitat i la tasca dels educadors, al final, el professorat assistent ha d'omplir un petit qüestionari amb observacions per millorar el taller i sobre aspectes en els quals es pot aprofundir.
Observacions: