Programa 2025-2026

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

La Sorellona

c/ Claveria 4
Girona - Gironès
Telèfon: 693728565
Fax: 972183229
info@sorellona.org
www.sorellona.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Endolla't!


Descripció breu:

Els alumnes aprofundeixen en la relació entre els hàbits quotidians i el consum energètic, la necessitat de reduir aquest consum i les alternatives que hi ha per fer-ho. Els introduïm en el pes que va guanyant l'ús de l'energia renovable i l'autosuficiència energètica. A més, aprenen què és l'energia, les seves fonts i l'impacte ambiental que genera el seu ús. Dissenyen una proposta creativa per autoabastir-se amb energia solar o eòlica i analitzen les possibilitats d'adaptar aquestes solucions al seu entorn immediat.


Lloc o equipament:

Aula del centre educatiu.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

3 h


Preu/alumne original:

8 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

5.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí, 1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).


Objectius:

1. Conscienciar els alumnes sobre la importància de reduir el consum energètic; 2. Entendre d'on prové l'energia que utilitzem diàriament; 3. Aprendre sobre les fonts d'energia renovables i els seus beneficis; 4. Fomentar el pensament crític i creatiu en el disseny d'alternatives sostenibles.


Descripció de l'activitat:

A la primera part de l'activitat, a partir d'una presentació, s'introdueixen els conceptes necessaris: què és l'energia, en quines activitats la fem servir, d'on prové, quins electrodomèstics gasten més, etc. Tot i que és la part menys dinàmica, es demana la participació de l'alumnat per contestar aquestes preguntes: què és l'energia?, quines activitats diàries requereixen energia?, d'on prové l'energia que consumim?, què són les fonts d'energia renovable? A la segona part de l'activitat, juguem a un joc amb proves. Els alumnes tenen 3 caixes i la clau per obrir-ne una; fins que no hagin obert la primera caixa, no se'ls dona la clau per obrir la caixa següent.


Materials utilitzats:

Tots els materials didàctics, com les caixes, guies, etc., els proporciona La Sorellona.


Mecanismes d'avaluació:

L'avaluació que es du a terme és qualitativa i fonamentalment formadora: l'alumnat s'autoregula, s'autoavalua i coavalua (dins el grup i amb el grup), amb l'orientació i el reforçament positiu de l'educador/a per construir coneixement. A més, per avaluar bé l'activitat i la tasca dels educadors, al final, el professorat assistent ha d'omplir un petit qüestionari amb observacions per millorar el taller i sobre aspectes en els quals es pot aprofundir.


Observacions: