Programa
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Què fem dels residus, a l'institut o a l'escola?
Descripció breu:
Tot i que la gestió dels residus municipals és un tema molt recurrent a treballar, sovint s'efectua de manera
generalitzada, sense concretar. Aquesta activitat pretén conscienciar l'alumnat i donar-li eines per fer una diagnosi de
l'estat d'implementació de les tres erres (reducció, reutilització i reciclatge) en el mateix centre educatiu i la proposta d'accions a aplicar per millorar-lo.
Lloc o equipament:
En el mateix centre educatiu
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
3 - 3 h 30 min
Preu/alumne original:
8 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
Explicació del sistema actual de gestió de residus municipals. Descripció de la gestió de residus que es desenvolupa al municipi on es desenvolupa l'activitat (sistema de recollida, tipus de contenidors de vorera, fraccions que es recullen,
campanyes que s'han desenvolupat, percentatge de recollida selectiva...).
Realització d'una diagnosi en la implementació de les tres erres (reduir, reciclar i reutilitzar) en el mateix centre educatiu.
Proposar millores i accions per fer una millor gestió de residus al mateix centre educatiu.
Descripció de l'activitat:
Es passarà un PowerPoint sobre la gestió de residus municipals i l'objectiu principal de reduir la quantitat de residus que
es porten a un tractament finalista (abocador/incineradora).
Aquesta presentació serà personalitzada per cada centre educatiu en funció dels detalls de la gestió que es
desenvolupin al municipi (recollida per contenidors o porta a porta; tipus de contenidors per a la recollida selectiva,
campanyes que s'hi han desenvolupat, traçabilitat de les diferents fraccions, percentatge de recollida selectiva i generació
kg/hab./dia del municipi en qüestió...).
A continuació es farà una diagnosi de l'estat d'implementació de les tres erres al centre educatiu, mitjançant el treball
de camp i l'avaluació de les dades recollides, i es proposaran accions de millora per a una gestió més sostenible en el mateix equipament, mitjançant l'exposició pública
per grups i emprant un blog per a la presentació.
Materials utilitzats:
PowerPoint amb imatges i dades personalitzades del municipi on es desenvolupa l'activitat. Descripció de l'activitat i les fitxes corresponents per fer la diagnosi en la gestió dels residus en el mateix equipament.
Exposició pública de les accions a desenvolupar mitjançant un blog (prèviament configurat per a aquesta activitat).
Mecanismes d'avaluació:
El mecanisme d'avaluació es divideix en dos:
1. L'educador realitzarà una avaluació interna de l'activitat mitjançant una fitxa d'indicadors. Abans d'acabar l'activitat es
farà una breu avaluació en grup de com s'ha anat desenvolupant. L'objectiu és modificar, si cal, l'activitat
per tal d'ajustar-la als objectius definits.
2. Els mestres responsables del grup hauran d'omplir un qüestionari per tal d'avaluar l'activitat i proposar-ne millores.
Observacions:
Caldrà disposar d'ordinadors a l'aula per al desenvolupament de l'activitat.
En cas de no ser possible, es faran presentacions mitjançant murals.