Programa 2025-2026
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
 |
Confederació Sardanista de CatalunyaC. Pou de la Figuera, 15 Barcelona (08003) Celrà - Gironès
Telèfon: 659548047
Fax:
www.somsardana.cat
|
Títol:
La sardana a l'escola
Descripció breu:
6 sessions per ensenyar la sardana als alumnes de primària. Aprendrem els passos de la dansa i les principals normes per ballar la sardana, i coneixerem els instruments de la cobla.
Lloc o equipament:
Centre educatiu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: No
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Àmbit geogràfic on s'ofereix l'activiat:
Alt Empordà: Si
Baix Empordà: Si
Garrotxa: Si
Gironès: Si
Pla de l'Estany: Si
Ripollès: Si
La Selva: Si
Preu/alumne per sessió original:
3.25 €
Número de sessions:
6
Preu/alumne amb subvenció aplicada per a la totalitat de sessions
6 €
Objectius:
1. Apropar la sardana als alumnes. 2. Ensenyar a ballar sardanes. 3. Donar a conèixer la cobla com a conjunt instrumental típic de Catalunya. 4. Transmetre els valors que emanen de la sardana, com la cohesió, el treball en grup, la solidaritat i la col·lectivitat.
Descripció de l'activitat:
Taller d'ensenyament de sardanes i de coneixement de la cobla establert en 6 sessions d'entre 45 i 60 minuts cadascuna. Les sessions van a càrrec d'un monitor o monitora de la Confederació Sardanista de Catalunya, que aproparà a l'alumnat els seus coneixements sardanistes.
Materials utilitzats:
Aula espaiosa o gimnàs per fer les sessions. Radiocasset amb reproductor de CD i connexió al corrent. Ordinador i projector (opcional). Possibilitat que el monitor o monitora demani al personal docent de fer fotocòpies (els originals els aporta el monitor). CD de sardanes (música), que aporta el monitor. L'alumnat ha de dur calçat còmode.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta del programa pedagògic del servei de Cooperació Cultural. Enquesta de la Confederació Sardanista de Catalunya al personal docent responsable per valorar el transcurs de l'activitat.
Observacions:
Cal que el mestre o mestra sigui sempre present a l'aula, donant suport al monitor o monitora. Les sessions han de programar-se, si pot ser, en setmanes correlatives. Cal que l'escola doni diferents facilitats en la proposta d'horaris i dies per tal de coordinar els diferents monitors.