Músiques prohibides és un concert de jazz en què la música es teixeix al voltant d’un fil conductor: el jazz com a símbol de llibertat i democràcia, i l’aversió que els règims totalitaris han manifestat per aquesta música. El cas històric més emblemàtic és la prohibició del jazz per part del govern de l’Alemanya nazi. «Música degenerada» és l’etiqueta que es va aplicar a la música que no seguia els criteris estètics imposats pel nazisme durant el Tercer Reich. Entre les raons per les quals un intèrpret o compositor esdevenia «degenerat» destacava la condició de jueu, l’adscripció als corrents d’avantguarda o la proximitat al comunisme. Alguns emprengueren el camí de l’exili. Altres foren internats en camps de concentració o assassinats. L’odi dels nazis cap al jazz és l’altra cara de la moneda del paper del jazz com a símbol de democràcia i llibertat, i, per tant, la negació de tot el que representava el nazisme. Una música que es basa en la improvisació i la llibertat no pot plaure cap dictadura.
Jesús Torrent ha treballat en formacions de diferents estils musicals com Màgia Blanca (rock, 1996), Orquestra La Padrina (salsa, 1999), Nuages (jazz, 2000), Saltimfunkys (funk, 2003), Paper Maché (etnojazz, 2006), Intimitats (jazz, 2009), Àniam (músiques del món, 2012), G2 (duet de guitares, 2015), etc. Actualment és guitarrista a les formacions Jazz Cat, Radio Cincinnati, Soul of Sound i Traç. També és professor de guitarra, combo i llenguatge des de l’any 2000 a l’EMM de Santa Coloma de Farners. Té el títol superior en música moderna per l’ESMUC i quatre discos enregistrats. Clara Ribatallada forma part del grup Les Violines des del 2003, de la Cobla L’Arbucienca des del 2014, del grup La Puntual Folk des del 2022 i de la Cobla Osona des del 2023. Ha enregistrat quatre discos. Junts van crear la companyia Versons, de música i poesia, que va estrenar dos espectacles de creació pròpia: Les dones i els dies (2006) i Passeig d’aniversari (2014). També van treballar plegats al grup SonsdiVins (enomúsica, 2008).