L'Alma explicarà tres contes en què els ocells en són els protagonistes. A En Calvin no sap volar, en Calvin és un estornell diferent de la resta: mentre els seus germans es passen el dia llançant-se en caiguda lliure i volant entre els núvols, ell es passa el dia amb el bec a dins d’un llibre. Però, a mesura que els dies passen, s’adona que encara no ha provat de volar. A Piu i els ocells, en Piu és un nen que té el do de parlar amb els ocells i entendre'ls. Però al poble no tothom els estima; n'hi ha que es dediquen a caçar-los i es diverteixen fent-los mal. Per això en Piu buscarà una manera de protegir-los. A El fillet mussol, la senyora Rosita està de dol perquè fa poc que se li ha mort el gos, en Xusco, i, per passar la pena, o bé neteja o bé menja pastissos. Però un dia, tornant de comprar, es troba un mussol ferit que l’omplirà d’alegria.
Alma i la Mar de Contes es va crear l’any 2003 a la Garrotxa amb la intenció de produir i vendre espectacles dirigits al públic familiar. Durant més de vint anys els espectacles han viatjat per Catalunya i han visitat teatres, centres cívics, biblioteques, escoles, places, mercats, fires? A cada espectacle, sigui de petit o gran format, l’Alma utilitza l’art de la paraula, la interpretació, els contes i els titelles per connectar amb el públic i transmetre els missatges que les històries contenen. Les actuacions estan plenes d’humor, simpatia i sensibilitat, i les històries que explica són d’allò més diverses. Durant la seva trajectòria va tenir la sort de formar-se com a actriu a l’Estudi Nancy Tuñón de Barcelona. També, amb el guiatge de Francisco Nieto (fill) «Quico» i Francisco Nieto (pare) «Zongo», va aprendre la tècnica del titella de guant. Més tard, va fer classes de tota mena, com ara: educació de la veu i cant, amb Kim Nomen (Olot); dansa contemporània, amb Eva Durban (Olot); clown, amb Claret Papiol (Girona); clown, amb Pep Vila (Girona); manipulació i interpretació de titelles de fil (Marionetàrium Tibidabo, Barcelona); tècnica Alexander, amb Xavier Ortiz (Barcelona); sensibilització i treball de veu, amb Josep Lluís Moreno (Barcelona); taller coreogràfic, amb Núria Català (Barcelona). Compaginant aquestes actuacions, va col·laborar amb altres espectacles com Angeleta, de la companyia Tactilicuä (2019), i La Nuvolina, de la companyia Pescallunes (2010). Va fer visites teatralitzades al Museu d’Història de Girona i a les ruïnes ibèriques d’Ullastret amb la companyia Debòlit Teatre (2006-2012). Des de l’any 2015, participa en el Biberó Rock Festival, que es duu a terme a la casa de colònies de Can Joval. Però l’aprenentatge més interessant l’ha trobat en la suma de públics que l’han acompanyat en les seves actuacions. A tots ells els està molt agraïda perquè han estat, sens dubte, els seus millors mestres.