Teatre
Apte per a biblioteques
L’espectacle Els contes del drac devorallibres està basat en un conte del mateix autor publicat per Edicions del Pirata. Aquest espectacle de ventrilòquia fomenta la lectura i l’amor pels llibres. Se’ns hi barregen els contes, els titelles, la màgia i l’humor.
El drac ens explicarà la seva versió de la llegenda de sant Jordi: com aquest s’ha convertit en un contacontes per no ser devorat i el drac ha esdevingut un devorallibres. Després ens presentarà els seus amics, que ens porten històries ben divertides.
Un ocell boig i un mico sonat ens explicaran el conte de La Caputxeta Vermella al revés. En Duki, un gos lector, ens intentarà convèncer que el gat amb botes és en realitat un gos. En Flopi és una fura molt divertida, convençuda de ser una rata de biblioteca. També coneixerem un llibre amb molta màgia, i Mister Book, un llibre que parla i plora perquè ningú no el llegeix.
Tots aquests personatges ens explicaran contes, faran jocs de mans i ens descobriran la màgia dels llibres i l’aventura de llegir.
Xavier Margenat va néixer a Salt (Gironès). És escriptor i ventríloc, autor de diferents llibres infantils i juvenils. Fa espectacles de titelles i ventrilòquia en biblioteques, escoles, festes majors i fires diverses. Fa de voluntariat als hospitals. S'ha format com a escriptor a l'Escola d'Escriptura de l'Ateneu Barcelonès. Ha fet de guionista de la minisèrie de titelles Un dimoni en el pessebre (Abi-Pro Produccions) per a la Xarxa de Televisions Catalanes. Ha dirigit diferents tallers de teatre, vídeo i màgia en clubs juvenils. Ha estat guanyador del premi Guillem Cifre de Colonya de literatura infantil i juvenil (2025).