Factura electrònica adreçada als proveïdors
A partir del 15 de gener de 2015 els proveïdors de la Diputació que siguin societats anònimes, societats de responsabilitat limitada o unions temporals d'empresa, i la resta d'entitats definides a l'article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic, tenen l'obligació de presentar factures electròniques.
A banda dels obligats anteriors, qualsevol persona, física o jurídica, que hagi de presentar factures a la Diputació de Girona, independentment de l'import, podrà fer-ho en format electrònic.
Abans d'enviar una factura electrònica o en paper a la Diputació de Girona, és requisit imprescindible estar prèviament donat d'alta com a creditor.
En cas de no estar donat d'alta com a creditor o no tenir les dades del compte bancari actualitzades i d'acord amb la factura que es vol enviar, el sistema rebutjarà la factura automàticament.
Instruccions per emplenar i presentar la fitxa de creditor a la Diputació de Girona.
1. Com indico el destinatari. CODIS DIR 3
Per tal que la factura electrònica arribi al seu destinatari, és obligatori identificar l'oficina comptable, l'òrgan gestor i la unitat tramitadora, d'acord amb l'Ordre HAP/1074/2014, de 24 de juny, per la qual es regulen les condicions tècniques i funcionals que ha de reunir el punt general d'entrada de factures electròniques.
Amb la finalitat de lliurar la factura a les unitats competents per a la seva tramitació, els codis DIR3 de la Diputació de Girona són els que es detallen a continuació:
Centre Gestor | 1. Oficina comptable | 2. Òrgan gestor | 3. Unitat tramitadora | |
---|---|---|---|---|
100 | Gabinet de Presidència | L02000017 | LA0011822 | LA0011822 |
101 | Difusió | L02000017 | LA0011823 | LA0011823 |
102 | Serveis Lingüístics | L02000017 | LA0011825 | LA0011825 |
200 | Intervenció General | L02000017 | LA0011833 | LA0011833 |
200 | Servei d'Assistència als Òrgans Interventors de les Entitats Locals | L02000017 | LA0011833 | LA0018895 |
200 | Comptabilitat i Pressupostos | L02000017 | LA0011833 | LA0018896 |
200 | Control Financer | L02000017 | LA0011833 | LA0018897 |
201 | Tresoreria General | L02000017 | LA0011834 | LA0011834 |
210 | Assistència i Cooperació als Municipis | L02000017 | LA0011840 | LA0011840 |
211 | Servei d'Arquitectura | L02000017 | LA0011841 | LA0011841 |
212 | Servei d'Enginyeria - Protecció Civil | L02000017 | LA0011842 | LA0011842 |
213 | Govern Obert | L02000017 | LA0011844 | LA0011844 |
220 | Secretaria General i Expropiacions | L02000017 | LA0011826 | LA0011826 |
221 | Serveis Jurídics | L02000017 | LA0011827 | LA0011827 |
222 | Servei d'Arxius i Gestió de Documents | L02000017 | LA0011828 | LA0011828 |
223 | Compra Pública | L02000017 | LA0011829 | LA0011829 |
224 | Patrimoni | L02000017 | LA0011832 | LA0011832 |
230 | Serveis Interns | L02000017 | LA0011835 | LA0011830 |
230 | Direcció Corporativa d'organització i Recursos Humans | L02000017 | LA0011835 | LA0011835 |
240 | Promoció i Desenvolupament Econòmic Local | L02000017 | LA0011836 | LA0011836 |
300 | Cooperació Cultural | L02000017 | LA0011845 | LA0011845 |
300 | Centre cultural Les Bernardes, de Salt | L02000017 | LA0029038 | LA0029038 |
301 | Biblioteques | L02000017 | LA0011846 | LA0011846 |
302 | INSPAI, Centre de la Imatge | L02000017 | LA0011847 | LA0011847 |
303 | Comunicació Cultural | L02000017 | LA0011848 | LA0011848 |
304 | Monuments | L02000017 | LA0011849 | LA0011849 |
305 | Casa de Cultura | L02000017 | LA0020755 | LA0020755 |
310 | Noves Tecnologies | L02000017 | LA0011850 | LA0011850 |
320 | Servei d'Esports | L02000017 | LA0011851 | LA0011851 |
400 | Habitatge | L02000017 | LA0011843 | LA0011843 |
410 | Educació | L02000017 | LA0014476 | LA0014476 |
500 | Medi Ambient | L02000017 | LA0011837 | LA0011837 |
510 | Xarxa Viària | L02000017 | LA0011838 | LA0011838 |
520 | Servei de Programes Europeus | L02000017 | LA0011839 | LA0011839 |
2. Què es necessita per facturar electrònicament:
a) Un programa o una aplicació informàtica que generi factures electròniques
b) Una firma o certificat digital reconegut
3. Com crear i enviar una factura electrònica
Les factures electròniques han de ser confeccionades d'acord amb les especificacions del format facturae 3.2 i 3.2.1 i signades electrònicament mitjançant un certificat reconegut, les especificacions d'aquest format les podeu trobar a www.facturae.es.
Pas 1. Crear facturar electrònica
Per enviar factures electròniques a través del servei e.FACT, les empreses disposen de les modalitats següents:
Modalitat 1. Es disposa d'un programa o una aplicació informàtica que generi factures electròniques.
Si l'empresa disposa d'una plataforma de serveis de facturació de mercat contractada o de programari propi, sempre que es trobin integrats al concentrador (hub) del servei e.FACT, pot enviar factures i consultar-ne l'estat.
En el supòsit que l'empresa no disposi d'un programari integrat en el servei e.FACT, el proveïdor de la plataforma pot contactar amb el Consorci AOC per sol·licitar-hi la integració i rebre el suport tècnic necessari.
Modalitat 2. No es disposa d'un programa informàtic.
Si l'empresa no disposa d'una aplicació informàtica, existeixen solucions o eines gratuïtes per crear factures electròniques, com per exemple:
Pas 2. Enviar una factura electrònica:
Bústia de Factures electròniques (pestanya Enviament de factures)
4. Com consultar l'estat d'una factura electrònica
Per consultar l'estat de la factura, és molt important que l'empresa aporti la informació de manera exacta dels camps següents: número de factura (tots els dígits), any fiscal, NIF/CIF de l'emissor, CIF del receptor i import total de la factura.
Bústia de Factures electròniques (pestanya Consulteu l'estat)
Suport a l'usuari del registre de factures
REGISTRE DE FACTURES
Intervenció General
Diputació de Girona
Pujada Sant Martí, 4-5
17004 Girona
factures@ddgi.cat
A qui s'adreça
Entitats, empresesSocietats anònimes, societats de responsabilitat limitada o unions temporals d'empresa, i la resta d'entitats definides a l'article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre.
Accés al servei
Accés a l'aplicatiu per l'enviament de factura electrònica
Normativa
- Article 4 de la Llei 25/2013, de 27 de desembre, d'impuls de la factura electrònica i creació del registre comptable de factures en el Sector Públic
- Ordre HAP/1074/2014, de 24 de juny, per la qual es regulen les condicions tècniques i funcionals que ha de reunir el punt general d'entrada de factures electròniques
Serveis responsables
Comptabilitat i pressupostosIntervenció General