Notícies

El diputat Jordi Camps participa en la presentació del pla estratègic de difusió de la marca Arròs de Pals

Foto : Fotografies: Ajuntament de Pals

L'Ajuntament de Pals, amb la col·laboració de la Diputació de Girona, impulsa una campanya de promoció de l'arròs 

Aquest matí s'ha presentat el pla estratègic de difusió de la marca Arròs de Pals a Ca la Pruna de Pals, amb la participació del diputat de Promoció i Desenvolupament Econòmic Local de de la Diputació de Girona i president delegat de XALOC, Jordi Camps; l'alcalde de Pals, Carles Pi; la regidora de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Pals, Sílvia Monar, i l'impulsor del pla estratègic, Daniel Molina.

La Diputació de Girona col·labora amb l'Ajuntament de Pals per posar en marxa aquesta campanya de promoció de l'arròs i aconseguir que el cent per cent de la producció es quedi a la localitat.
La meitat del cereal que es cultiva als camps del municipi acaba l'elaboració en altres zones com el delta de l'Ebre, ja que no hi ha prou productors que finalitzin el procés. Les accions de promoció de l'Ajuntament utilitzen les xarxes socials i el web per augmentar la visibilitat de la marca, amb clips audiovisuals que promocionen l'arròs del municipi, i la Festa de l'Arròs. 

Des de l'Ajuntament de Pals han posat fil a l'agulla per incentivar l'adscripció a aquest projecte de més empreses, a banda de les dues actuals. En aquest sentit, s'ha adaptat el reglament que regula la marca i s'ha engegat una campanya de promoció per tal de fer-la més coneguda i prestigiar-la.

El diputat Jordi Camps ha destacat en la presentació que «ha arribat el moment que Pals i l'arròs de Pals es promocionin arreu per tal de posicionar aquesta marca. Un distintiu que certifica la procedència de l'arròs, que ha de ser conreat, elaborat i envasat a Pals i en l'àmbit geogràfic dels municipis empordanesos de Bellcaire d'Empordà, Castelló d'Empúries, Fontanilles, Gualta, Palau-sator, Torroella de Montgrí, Riumors i Pals».
«Des de la Diputació de Girona apostem pel territori. Ara toca divulgar de manera conjunta una marca excel·lent i unir les sinergies de tots per fer arribar la qualitat del vostre arròs a tothom», ha afegit.

L'impulsor del pla estratègic, Daniel Molina, ha assenyalat: «Un dels objectius del pla és incrementar l'activitat econòmica de Pals. Ara mateix part de la producció d'arròs del municipi se'n va fora i es comercialitza amb el nom de diferents marques. El que volem és que es produeixi tot amb el nom de la nostra marca».

L'alcalde de Pals, Carles Pi, ha evidenciat la «rellevància del producte» i ha remarcat que no es pot entendre Pals sense l'arròs i la seva cuina: «És clau mantenir l'autenticitat de la marca i la vinculació amb Pals».

Història de la marca "Arròs de Pals"
La marca "Arròs de Pals" es va crear l'any 1999 i és un distintiu que certifica la procedència de l'arròs que ha de ser conreat a Pals i a l'àmbit geogràfic que inclou els següents municipis: Bellcaire d'Empordà, Castelló d'Empúries, Fontanilles, Gualta, Palau-sator, Pals, Riumors i  Torroella de Montgrí. 
L'objectiu fonamental de la marca "Arròs de Pals" és aconseguir que l'arròs que gaudeixi d'aquest distintiu ofereixi les màximes garanties pel que fa a l'autenticitat del producte de manera que s'associï a una imatge de màxima qualitat i rigor i protegir el cultiu de l'arròs de Pals sota aquesta denominació. 
Amb aquest objectiu es va elaborar un reglament d'ús de la marca Arròs de Pals l'any 2019 amb l'objectiu de desenvolupar un marc teòric l'ús d'aquesta marca per tal de preservar la qualitat del producte i poder garantir-ne un bon ús.