Notícies

La quarta edició de la Setmana Internacional dels Mercats a les comarques gironines s'inicia al mercat de Roses

Foto : La quarta edició de la Setmana Internacional dels Mercats a les comarques gironines s'inicia al mercat de Roses

A partir d'avui i fins al 30 de maig els nou mercats de la Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) recomanaran productes seleccionats sota el lema «T'ho recomanem de tot cor»

A l'acte hi han participat el diputat de Promoció i Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Girona, Jordi Camps; l'alcaldessa de l'Ajuntament de Roses i diputada de l'ens supramunicipal, Montse Mindan; el regidor de Promoció econòmica del municipi, Fèlix Llorens, i el president de l'Associació del Mercat de Roses, Santi Buscató

El mercat de Roses, juntament amb els mercats de Lloret, Salt, Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols, sortejaran lots de productes sostenibles i de proximitat entre els clients que hi hagin adquirit productes recomanats


Aquest matí el mercat municipal de Roses ha acollit la presentació de l'edició 2021 de la Setmana Internacional dels Mercats a les comarques gironines. La Xarxa de Mercats Sedentaris de Girona (XMSG) formarà part, per quart any consecutiu, de la campanya internacional «Love Your Local Market Global» (LYLM Global), que enguany duu a terme la vuitena edició i compta de nou amb el suport de la Diputació de Girona. Des d'avui i fins al proper 30 de maig, els nou mercats que conformen la XMSG animaran els clients a seguir les recomanacions dels experts de cada parada de mercat en productes saludables, sostenibles, de temporada i de proximitat, amb l'objectiu d'ajudar els usuaris a tenir cura de la seva nutrició i del medi ambient, així com a fer una compra responsable.

En l'acte de presentació hi ha participat el diputat de la Diputació de Girona Jordi Camps, que ha estat acompanyat per l'alcaldessa de Roses i també diputada de l'ens supramunicipal, Montse Mindan; el regidor de Promoció Econòmica, Fèlix Llorens, i el president de l'Associació del Mercat de Roses, Santi Buscató.

El diputat de Promoció i Desenvolupament Econòmic Local de la Diputació de Girona, Jordi Camps, ha dit: «A diferència de l'any passat, que la pandèmia va obligar a moure les dates al mes de setembre, la campanya reprèn l'habitual segona quinzena de maig coincidint amb un moment ric en varietat de productes als mercats», i ha afegit: «Des de la Diputació de Girona volem continuar donant suport a aquesta iniciativa que promociona els mercats locals i que enguany convida els clients a deixar-se recomanar pels paradistes amb l'objectiu d'ajudar els usuaris a tenir cura de la seva nutrició i del medi ambient, així com a dur a terme una compra responsable».

Per la seva banda, l'alcaldessa de Roses, Montse Mindan, ha volgut destacar el tracte proper dels paradistes que treballen als mercats i la qualitat dels seus productes. Per fer-ho ha explicat que «el mercat no només és un lloc on es troba un tracte personalitzat i amable, sinó que també hi trobem producte de qualitat». I el regidor de Promoció Econòmica de l'Ajuntament de Roses, Fèlix Llorens, ha volgut emfatitzar el paper del mercat al municipi i ha assenyalat que «el mercat de Roses celebra trenta-cinc anys vertebrant el comerç del municipi».

Finalment, el president de l'Associació del Mercat de Roses ha volgut destacar que «aquest any el mercat celebra trenta-cinc anys en plena forma i amb il·lusió» i, per això, ha assenyalat la importància de la Setmana Internacional de Mercats com «un aparador per donar a conèixer l'oferta de productes i la bona feina dels professionals que hi ha darrere de cada parada del mercat de Roses». «Aquest any ens actualitzem donant servei a través d'una plataforma de compra en línia i entrega a domicili, amb la voluntat d'acostar el nostre model a tothom que valori el compromís amb la qualitat, la tradició i la responsabilitat», ha afegit Santi Buscató.

T'ho recomanem de tot cor
Amb el lema «T'ho recomanem de tot cor», els mercats de la XMSG recomanaran productes «amb el cor» posant en valor els que siguin saludables, sostenibles, de temporada i de proximitat. D'aquesta manera, els mercats de Girona, Lloret, Olot, Palafrugell, Palamós, Portbou, Roses, Salt i Sant Feliu de Guíxols animaran els clients dels seus mercats a deixar-se recomanar. Les recomanacions s'emmarquen en el context de «Compra responsable, compra sostenible», que vol fomentar la compra als mercats locals com una compra que compleix aquests requisits.

L'adquisició de productes de petits productors i comerciants és un acte de responsabilitat que afavoreix un estil de vida sostenible, el qual beneficia tant la salut i la seguretat de les persones com el futur de les noves generacions i la sostenibilitat del planeta en general; un aspecte que recullen els objectius de desenvolupament sostenible (ODS) impulsats per les Nacions Unides.

Així mateix, el mercat de Roses, juntament amb els mercats de Lloret, Salt, Palafrugell i Sant Feliu de Guíxols, sortejaran lots de productes sostenibles i de proximitat entre tots aquells clients que adquireixin productes recomanats.

La campanya internacional 2021, quart any a les terres gironines
La campanya es va iniciar en l'àmbit internacional l'any 2014 i ha anat creixent fins a arribar el 2020 a més de quatre mil mercats participants de dinou països diferents d'arreu del món. Els mercats de la XMSG s'hi van afegir l'any 2018, i per això aquest 2021 se'n fa la quarta edició.

«Love Your Local Market» ('estima el teu mercat') és una campanya internacional que es va iniciar amb la finalitat de donar rellevància als mercats com a espais de modernitat, d'intercanvi i amb una oferta de qualitat. El mercat és un circuit de distribució curt i, a la vegada, un espai de relacions socials al municipi.

La campanya busca involucrar el nombre d'actors més gran possible per posar en marxa accions que impactin la població, que donin a conèixer el dinamisme dels mercats i que facin que els consumidors en parlin.

L'objectiu és donar a conèixer allò que dona valor als mercats, com ara la lluita contra el malbaratament alimentari o la promoció del consum responsable de productes de proximitat i de temporada.