Notícies

Acaba la 71a edició del Rally Motul Costa Brava amb un record de participació

Foto : Fotògraf: Miquel Millan

L'equip format pels italians 'Zippo' i Nicola Arena va guanyar en la Categoria 3, la més ràpida del ral·li, amb un Audi Quattro

Més de seixanta dones han participat a la prova, entre pilots i copilots, dins el programa #MotorDona

Aquest cap de setmana s'ha disputat la 71a edició del Rally Motul Costa Brava, que ha comptat amb dos-cent quaranta equips inscrits, amb un 60 % d'equips internacionals de fins a vint-i-una nacionalitats diferents. Un èxit de participació que s'ha reflectit també en l'assistència del públic que ha anat seguint la prova automobilística en els diferents trams del seu recorregut.

Els italians 'Zippo' i Nicola Arena (Audi Quattro) s'han imposat en l'apartat de velocitat d'un ral·li sobre asfalt sec, molt disputat, a la parella Wagner-Zauder (Porsche 911 SC), que en el primer pas pel tram de Cladells va patir una avaria al canvi de marxes que els va fer endarrerir fins a la tercera posició. En les altres categories van imposar-se Ventura-Autet (Velocitat RFEDA), Manresa-Amblàs (Velocitat FCA), Santamaría-Rentería (Regularitat Sport RFEDA), Moreno-Noguera (Regulariat Sport FCA), Bru-Lafite (Regularitat RFEDA) i Miró-Matavacas (Regularitat FCA).

El 71è Rally Motul Costa Brava va engegar dijous al vespre, quan els participants en la modalitat de Velocitat ja van fer un primer tram nocturn, la pujada al santuari dels Àngels. Divendres se'ls van afegir els equips de Regularitat i Legend, i prop de dos-cents quaranta vehicles van fer dues passades als trams dels Àngels, Santa Pellaia curt i Salions-Sant Grau. La segona etapa, disputada el dissabte, va consistir en dues passades més als trams d'Osor, Collsaplana i Cladells. Aquests són alguns dels trams de més anomenada del país, on s'ha escrit la història dels ral·lis.

La prova ha gaudit d'un temps assolellat i gairebé primaveral, tot i que dissabte a la nit va ploure, mentre el parc tancat es buidava de vehicles. Els pilots han disputat tretze trams (dotze de Regularitat i un de Legend), amb un total de 176,765 quilòmetres contra el cronòmetre.

El punt de sortida i arribada de cada jornada ha estat el parc tancat al pàrquing del pont de Pedret de Girona. Dijous al vespre hi va tenir lloc una sessió de signatura d'autògrafs i dissabte al vespre, el lliurament de premis del 71è Rally Motul Costa Brava. A banda d'aquest punt emblemàtic, a tocar del riu i del nucli antic de Girona, l'altre gran epicentre de la prova ha estat Fornells de la Selva.

A l'acte de lliurament de trofeus d'ahir diumenge, que també va tenir lloc al parc tancat del pàrquing del pont de Pedret, hi va assistir, entre altres autoritats, Jordi Masquef, diputat delegat d'Esports de la Diputació de Girona.

Entre els pilots participants, destaquen noms propis com el del dos cops campió del món i dos cops vencedor del Rally Motul Costa Brava als anys vuitanta, Miki Biasion, al volant del Lancia Rally 037, cotxe que protagonitza el cartell de la prova; el del campió europeu i vencedor del Rally Motul Costa Brava, Tony Fassina, o el del llegendari preparador de Montpeller, Jacques Alméras, molt estimat a Catalunya per les seves participacions en la pujada al Montseny i perquè Antonio Zanini va ser Campió d'Europa l'any 1980 amb un Porsche Alméras.

El 71è Rally Motul Costa Brava ha comptat amb la segona edició del programa #MotorDona, impulsat per RallyClassics amb la col·laboració de l'Ajuntament de Girona, entre altres institucions i empreses. L'objectiu de la iniciativa és promoure la participació del talent femení en el món de l'automobilisme clàssic, no només pel que fa a pilots i copilots, sinó també en relació amb el personal voluntari, d'organització o de mecànica, entre d'altres. Això s'ha traduït en un augment de la participació femenina, ja que han participat a la prova més de seixanta dones.