Notícies

El conjunt-taller Cerverí de Girona acaba el curs amb un concert de música medieval

Foto : El conjunt-taller Cerverí de Girona acaba el curs amb un concert de música medieval

Els alumnes del conjunt-taller Cerverí de Girona, creat al Conservatori de Música Isaac Albéniz de la Diputació de Girona, tanquen el curs 2013-2014 amb un concert de música medieval, que és el treball que han fet durant el darrer any. El concert tindrà lloc aquest dissabte, a les 19 h, a l’Auditori Viader de la Casa de Cultura. Sota la direcció de Mauricio Molina, els músics del conjunt-taller presentaran De cortz e de juglaria: cançons i danses religioses i seculars dels segles XII i XIII. El concert constarà de tres parts, “Cançó en llatí”, “Trobadors” i “Cantigas de Santa Maria” en les quals utilitzaran instruments propis de l’època medieval, com l’aldulf, el pandero, la vielle, la flauta travessera i també el cant.
 

Conjunt-taller Cerverí de Girona

El conjunt Cerverí de Girona, creat l’any 2010 i anomenat així en honor del famós trobador del segle XIII Cerverí de Girona, compta anualment amb un programa avançat destinat a músics professionals o semiprofessionals que tinguin interès en adquirir un coneixement profund de la música d’aquest període a través de l’estudi rigorós de la seva teoria i la pràctica d’interpretació del seu repertori.

Aquest curs 2013-2014, el programa del conjunt-taller ha estat “De la sequentia a la estampie”. La sequentia és una de las formes musicals més difoses i versàtils de l’edat mitjana. Tot i que originàriament es va utilitzar com una addició al cant litúrgic (segle IX), es creu que es va desenvolupar a partir de la influència de la poesia i la música secular en l’àmbit religiós. En el seu període de plenitud (segles XI-XIII) existeix tant de manera religiosa com secular. Per altra banda, la estampie és una dansa aristocràtica vocal i instrumental del segle XIII.

 
Mauricio Molina

Musicòleg, organòleg i intèrpret de música antiga dedicat a la reconstrucció de la música medieval. Màster en interpretació històrica del Mannes College of Music (New York) i doctorat en musicologia al City University of New York Graduate Center. Director del curs d’interpretació de música medieval de Besalú. És, a més, conferenciant als màsters de musicologia i interpretació històrica de la UAB i de l’ESMUC i assessor de la col·lecció d’instruments de la Península Ibérica del MIM (Musical Instrument Museum). És també director dels conjunts de música medieval Magister Petrus i Sendebar. L’any 2012 el seu llibre Frame Drums in the Medieval Iberian Peninsula va rebre el premi Nicolas Bessaraboff al millor llibre d’organologia publicat durant el 2010.

 

Més informació: www.cmg.cat