«Nous lideratges per al món del XatGPT», lliçó inaugural d'Óscar Flores, enginyer informàtic i doctor en biomedicina
Jordi Camps, diputat de Cultura de la Diputació de Girona i alhora president de la Junta Rectora de la UNED Girona, intervé en l'acte acadèmic
Aquest dijous s'ha inaugurat el nou curs acadèmic 2023-2024 amb un acte públic celebrat a la sala d'actes del Centre Associat de la UNED, a la Factoria Coma Cros de Salt.
L'acte ha comptat amb la participació de David Maldonado, director del Centre Associat de la UNED Girona; Adrià Martín, regidor d'Ensenyament i Joventut de l'Ajuntament de Salt; Jordi Camps, president de la Junta Rectora de la UNED Girona i vicepresident de la Diputació de Girona, i el doctor Jesús d'Andrés Sanz, vicerector de Centres Associats de la UNED.
El doctor Óscar Flores ha pronunciat la lliçó inaugural. Amb la ponència titulada «Nous lideratges per al món del XatGPT», Flores ha reflexionat sobre algunes de les eines que tenim a l'abast a l'hora de forjar nous lideratges i com aquestes mai no podran ser substituïdes per la intel·ligència artificial. Óscar Flores (Calella, Barcelona, 1985) és enginyer informàtic, doctor en biomedicina (UB 2014) i màster en administració d'empreses (ESADE 2015). Després de fer un doctorat sobre biologia computacional va fundar Made of Genes, una companyia de genòmica personal que ha rebut nombrosos reconeixements en la seva curta trajectòria, incloent-hi el premi a la millor empresa emergent digital per IBM a l'Startups Connect 2015. Durant la presentació de la memòria del curs passat, Fran González, secretari de la UNED Girona, ha destacat l'increment del 16 % en el nombre de persones matriculades en el curs actual i la consolidació de les dues noves titulacions, els graus en educació infantil i enginyeria de l'energia.
El diputat de Cultura de la Diputació de Girona i alhora president de la Junta Rectora de la UNED Girona, Jordi Camps, ha destacat en la seva intervenció que: «Cada inauguració de curs és una porta d'entrada al saber. La universitat és un motor imprescindible de la societat del coneixement, per estar a l'avantguarda dels nous reptes i horitzons. Al llarg dels anys i fins i tot després de la creació de noves universitats públiques i de l'auge de les noves tecnologies, la UNED ha sabut mantenir la seva funció com a universitat pública i a distància, gràcies a un model de renovació pedagògica i curricular permanent. I també ha sabut adaptar-se als mètodes de treball en xarxa».
Jordi Camps ha afegit que el paper de les administracions públiques passa per «apostar de manera ferma i decidida per fer polítiques educatives que garanteixin el teixit universitari i l'excel·lència acadèmica, així com la igualtat d'oportunitats per accedir al coneixement».
Per finalitzar ha dit: «Sigui com sigui, durant els més de cinquanta anys d'història del centre a Girona, milers de ciutadans i ciutadanes de les comarques gironines han aconseguit tenir estudis universitaris o bé estudiar una segona carrera gràcies a la UNED. Ho ha facilitat la modalitat d'aprenentatge semipresencial i a distància, sobretot en el cas de les persones que treballen i estudien alhora. Més enllà d'això, amb la mateixa voluntat descentralitzadora de la Diputació de Girona, avui dia la UNED acosta la seva oferta formativa arreu de les comarques gironines».
A l'acte també s'han lliurat els diplomes als estudiants que van finalitzar els estudis el curs passat i, després, ha actuat el quartet de saxos del Conservatori de Girona.
La inauguració del nou curs ha finalitzat amb l'himne universitari Gaudeamus igitur.
Més informació sobre la UNED
El Centre Associat UNED Girona forma part de la xarxa de centres UNED de Catalunya des del 1975. Ofereix formació universitària en format semipresencial, i combina l'ensenyament a distància amb tutories presencials o virtuals. La flexibilitat i l'accessibilitat que ofereix aquest tipus de formació sense nota de tall permet adaptar-se als requisits i a les necessitats individuals de cada alumne. Prop d'un miler de persones matriculades cada any avalen aquest sistema formatiu en què l'estudiant es converteix en el protagonista del seu propi aprenentatge, tal com estableix el Sistema Europeu d'Educació Superior.