Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
De flor en flor: els pol·linitzadors
Descripció breu:
Els insectes pol·linitzadors són un dels grans desconeguts del regne animal pel que fa a la tasca que desenvolupen. Aquests animals duen a terme una tasca molt important, dins el cicle de la natura, per a les xarxes tròfiques, com ara la reproducció de les plantes i la preservació de la biodiversitat, entre d'altres. Aquesta activitat posa en relleu aquestes tasques i proposa una manera d'ajudar-los perquè puguin continuar desenvolupant-se i pal·liar els diferents impactes que reben.
Lloc o equipament:
Centre educatiu o seu de la Fundació Emys (Can Moragues, Riudarenes).
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: No
Durada:
2 h i 30 min
Preu/alumne original:
8 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
5.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Conèixer els principals insectes pol·linitzadors del nostre entorn i aprendre les funcions que tenen en la natura (pol·linització, reproducció de plantes, etc.); 2. Aprendre els hàbitats on viuen aquestes espècies i la biodiversitat que s'hi desenvolupa; 3. Comprendre els canvis en la natura, produïts o no per l'activitat humana, i com intervenir-hi; 4. Aprendre per a què serveix una casa per a pol·linitzadors (refugi, nidificació, etc.) i aprendre a construir-ne una.
Descripció de l'activitat:
L'estructura de l'activitat és la següent: 1. Introducció: Què és un insecte pol·linitzador, com són i com viuen; 2. Problemàtiques que dificulten la vida d'aquests insectes (espècies invasores, causes humanes, canvi climàtic, etc.) i mesures per protegir-los; 3. Per a què serveix una casa per a pol·linitzadors; 4. Volta a la finca o pati del centre per reconèixer hàbitats i recollir material (si no hi ha material el portem nosaltres); 5. Construcció de caixes per a pol·linitzadors.
Materials utilitzats:
Infografies didàctiques explicatives dels insectes pol·linitzadors, pots de lupa, lupes, eines i fustes per a la construcció de la caixa de pol·linitzadors, etc.
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació es fa mitjançant una enquesta en format digital que s'entrega al professorat i en la qual es revisen la durada, l'organització, els materials de suport, el contingut, les dinàmiques, la tasca de l'educador/a, etc. Un cop es fa el retorn, es guarda amb el resum de l'activitat elaborat per l'educador/a que ha dirigit la sessió. D'aquesta manera, podem anar millorant i polint els tallers.
Observacions:
Cal dur calçat i roba còmodes, així com roba d'abric segons l'estació de l'any i el lloc on es desenvolupa l'activitat.
Les cases construïdes seran per a l'escola; per tant, caldrà pensar on col·locar-les perquè facin la seva funció. L'activitat es pot dur a terme al centre educatiu o a la seu de la Fundació Emys (a la finca de Can Moragues, Riudarenes).
Es pot dinar a la mateixa finca de Can Moragues, on es disposa de diferents espais i de lavabos.