Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Aliment o recurs? Coneix el malbaratament alimentari
Descripció breu:
El malbaratament alimentari és un problema global que afecta tant el medi ambient com les persones. És per això que és tan important conèixer quin és el procés que segueix un aliment des que es produeix fins que arriba a casa nostra, així com posar-lo en valor i saber els principals causants i les conseqüències del malbaratament. Mitjançant el joc es treballaran els conceptes de producció, elaboració, distribució i consum de la cadena alimentària i s'acabarà amb una visió més global del problema.
Lloc o equipament:
Centre educatiu o seu de la Fundació Emys (Can Moragues, Riudarenes).
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3 €
* La subvenció de la Diputació de Girona a les activitats seleccionades realitzades per escoles o instituts
de les comarques de Girona és de fins al 70 % del preu, un màxim de 2,50 €/alumne per a les activitats de matí,
1,50 €/alumne per a les activitats de tarda i 4 €/alumne per a activitats de dia sencer (matí i tarda).
Objectius:
1. Conèixer què és el malbaratament alimentari i com funciona una cadena de producció; 2. Saber quines son les problemàtiques més importants que ocorren i com afecten cada baula, per conèixer-les, entendre-les i saber què podem fer per intentar combatre-les; 3. Entendre visualment la quantitat de menjar que es perd al llarg de tota la cadena agroalimentària.
Descripció de l'activitat:
El malbaratament alimentari és una problemàtica global que afecta tant el medi ambient com les persones. És per això que és tan important conèixer quin és el procés que segueix un aliment des que es produeix fins que arriba a casa nostra, així com posar-lo en valor i saber quins són els principals causants i les conseqüències del malbaratament. Mitjançant el joc es treballaran els conceptes de producció, elaboració, distribució i consum de la cadena alimentària i s'acabarà amb una visió més global del problema. 1. Explicació del recorregut que segueixen els aliments, és a dir, la cadena alimentària; 2. Explicació de per què s'ha arribat a la situació de malbaratament actual i com s'hi ha arribat; 3. Joc cooperatiu on es treballen les baules d'una cadena alimentària.
Materials utilitzats:
«Joc de la baula», trencaclosques corresponent a una cadena alimentària.
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació es fa mitjançant una enquesta en format digital que s'entrega al professorat i en la qual es revisen la durada, l'organització, els materials de suport, el contingut, les dinàmiques, la tasca de l'educador/a, etc. Un cop es fa el retorn, es guarda amb el resum de l'activitat elaborat per l'educador/a que ha dirigit la sessió. D'aquesta manera, podem anar millorant i polint els tallers.
Observacions:
Activitat que s'adapta a qualsevol edat i que es pot fer al centre educatiu o a la seu de la Fundació Emys (a la finca de Can Moragues, Riudarenes).
Es pot dinar a la mateixa finca, on disposem de diferents espais i de lavabos.