Programa 2022-2023

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Terracotta Museu

C/Sis d'octubre, 99
Bisbal d'Empordà, la - Baix Empordà
Telèfon: 972642067
Fax:
reserves.terracotta@labisbal.cat
http://www.terracottamuseu.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Una casa de llum


Descripció breu:

Quan no hi ha llum elèctrica per il·luminar o quan volem tenir una sensació càlida en una sala, solem fer servir les espelmes. Aquestes necessiten un suport: n'hi ha de molt senzills i de molt ornamentats. En veurem alguns exemples al Museu, i també algunes decoracions que poden ser utilitzades per fer la nostra peça de ceràmica. Es pot decorar pintant amb engalbes, fent servir el bany, la llanterna, la trepa, l'esquitx, el jaspi i el pinzell. També podem crear relleus, retallar o fer incisions.


Lloc o equipament:

Terracotta Museu.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

120 minuts.


Preu/alumne original:

5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

2.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Fer una creació d'un objecte de ceràmica decorativa que a la vegada és funcional. 2. Desenvolupar el sentit de l'harmonia amb el que és necessari.


Descripció de l'activitat:

Quan no hi ha llum elèctrica per il·luminar o quan volem donar una sensació càlida en una sala solem fer servir les espelmes. Aquestes necessiten un suport: n'hi han de molt senzills i de molt ornamentats. En veurem alguns exemples al Museu, així com algunes decoracions que poden ser utilitzades per fer la nostra peça de ceràmica. Mirarem de trobar a la col·lecció permanent peces utilitzades en relació amb la llum i l'electricitat. Començarem al taller per estirar les planxes a la laminadora i utilitzarem plantilles per retallar les parts d'una casa de quatre parets, terra i teulat. Muntarem la casa enganxant les parts amb barbotina. Una vegada ho tinguem tot enganxat, podrem decidir quantes finestres tindrà, si té balcó, si hi haurà heura que puja per la paret, com serà la porta, si el teulat serà de teules o llis, si hi posem o no xemeneia. Un cop acabat, podrem decorar amb engalbes les parts que vulguem.


Materials utilitzats:

Material necessari: argila, plantilles, engalbes, palets de fusta, peres i pinzells.


Mecanismes d'avaluació:

S'estableixen els mecanismes d'avaluació permanent del projecte educatiu i de les activitats, les quals preveuen l'avaluació inicial, l'avaluació del procés de l'activitat i l'avaluació final. Es faran enquestes a alumnes, professors i educadors (vegeu el projecte educatiu i l'annex 10: Models d'enquesta). Es recolliran les dades de les diferents avaluacions, qualitatives i quantitatives, a través del buidatge de les enquestes i l'elaboració de gràfiques estadístiques per fer les propostes de millora.


Observacions: