Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
I ara, on he d'anar?
Descripció breu:
A partir d'un contacontes o d'un viatge pels Països Catalans i d'un treball plàstic final, els alumnes s'inicien en la literatura de Josep Pla.
Competències bàsiques: 1, 3, 4, 5, 7, 11, 13, 14, CI4, CI6.
Lloc o equipament:
Fundació Josep Pla.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 hora i 30 minuts.
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Apropar els participants a la biografia i a l'obra de Josep Pla.
2. Adquirir les capacitats per reconèixer i interpretar el mapa i la geografia dels Països Catalans, i les particularitats dels diversos territoris a través dels textos literaris.
3. Afavorir la competència lectora per mitjà de la comprensió i la interpretació de la literatura de Josep Pla.
Descripció de l'activitat:
En format de contacontes, i amb l'ajut d'un mapa dels Països Catalans, els nens escolten descripcions planianes de localitats catalanes que, com a grup classe i en forma de joc, han de geolocalitzar. Després, de forma individual, faran una descripció plàstica i oral del seu poble o el seu carrer.
Materials utilitzats:
Mapa dels Països Catalans, titelles
i materials plàstics.
Mecanismes d'avaluació:
Es lliura una enquesta al professorat en la qual es valoren els aspectes organitzatius, de continguts i metodologia de l'activitat.
Posteriorment, l'equip del servei educatiu de la Fundació Josep Pla en valorarà els resultats i hi aplicarà, si escau, les mesures correctores oportunes.
Observacions:
Continguts clau:
· Estratègies per a la comprensió de textos orals: identificació de la tasca comunicativa, comprensió del lèxic clau, retenció de la informació, comprensió del sentit global i específic...
· Comprensió del sentit global i específic d'un text de tipologia diversa en diferents formats i suports identificant les informacions literals i inferencials.
· Estratègies afavoridores del procés de comprensió lectora.
· Estratègies lectores per a la comprensió del text.