Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

ESPAI MAS D'EN PINC (Ajuntament de Begur)

Passeig Carmen Amaya, 12
Begur - Baix Empordà
Telèfon: 872214977
Fax:

https://begur.cat/serveis/mediambient/espai-mas-den-pinc/
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Activitat «El pobre esclau Tuní»


Descripció breu:

Aquesta activitat es basa en el cas real del begurenc Joan Tuní, que al segle XVIII va ser capturat pels pirates i convertit en esclau. És una dinàmica pensada per a l'alumnat de cicle mitjà (3r i 4t), cicle superior (5è i 6è) i 1r d'ESO, i consisteix a trobar un cofre amb els diners del rescat de Joan Tuní. L'activitat es fa al voltant del mas, i el grup va acompanyat de l'educador o educadora, que és l'encarregat d'explicar l'activitat i la història del pobre esclau.


Lloc o equipament:

Espai Mas d'en Pinc.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: No

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

D'1 hora i 15 minuts a 2 hores


Preu/alumne original:

4 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

1.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Descobrir la història del Mas d'en Pinc. 2. Conèixer el context que envolta les torres. 3. Explicar l'origen i el perquè de les torres de defensa, en concret la del Mas d'en Pinc. 4. Manifestar la rellevància que tenen les torres de Begur, no només pel seu valor arquitectònic, sinó també per les històries personals que hi amaguen. 5. Comparar i identificar els diferents elements que componen les torres de defensa. 6. Conèixer els casos dels esclaus de Begur. 7. Identificar i conèixer els diferents conceptes i saber diferenciar entre pirates i corsaris.


Descripció de l'activitat:

Quan els alumnes arriben, se'ls fa una contextualització històrica de les torres, del seu procés de construcció i dels motius pels quals es van construir. Així mateix, es relata la part més humana de la història de les torres: qui eren els guaiters i com es feien els avisos. Un cop acabada la visita, es duu a terme l'activitat de l'esclau Tuní i es visita la torre. Els alumnes es reparteixen en grups de 6 persones: mentre uns comencen l'activitat, els altres fan una visita ràpida a la torre. L'activitat consisteix a buscar, a través d'un conjunt de pistes, fragments perduts d'un antic mapa del tresor, que han d'anar desxifrant per trobar els sobres que contenen les restes del mapa.


Materials utilitzats:

Material de l'activitat: 1 cofre, 1 bossa de monedes, 5 claus (una d'elles és la que obrirà el cofre) i 6 sobres amb els fragments del mapa. Material per a cada grup: 6 targetes del mateix color (groc, verd, blau, vermell o lila) amb les endevinalles numerades.


Mecanismes d'avaluació:

Amb la implantació del nou projecte educatiu de Begur, s'han elaborat sistemes d'avaluació i enquestes per al públic general i per als docents i alumnes que duen a terme les diferents activitats.


Observacions: