Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Empúries: viure en el passat
Descripció breu:
Visita comentada que recorre els principals espais del jaciment arqueològic i que ens apropa al coneixement de la vida quotidiana, dels costums i les creences de les antigues societats grega i romana.
Lloc o equipament:
Museu d'Arqueologia de Catalunya-Empúries
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1.45 h
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Comprendre i valorar el patrimoni cultural. Descobrir una de les grans etapes de la història de la humanitat. Adquirir coneixements sobre la vida en el període clàssic. Valorar i respectar les cultures foranes i de temps passats. Identificar i analitzar processos de canvi i transformació social. Conèixer les principals característiques de les societats grega i romana. Comprendre la interculturalitat present en el món antic. Aplicar nocions de canvi i continuïtat a aspectes de la vida de les societats humanes.
Descripció de l'activitat:
Aquesta visita proposa un recorregut pels principals espais de les ciutats grega i romana durant el qual l'educador/a ajuda els alumnes a relacionar les estructures i els vestigis arqueològics amb aspectes diversos de la vida quotidiana a l'antiguitat. Com eren les cases gregues? Quins eren els àpats preferits dels romans? En què creien els pobles antics? En aquesta visita resoldrem interrogants diversos sobre els costums i creences de les antigues societats que van habitar a Empúries.
Materials utilitzats:
Dossier d'imatges (amb reconstruccions en 3D dels principals espais del jaciment).
Mecanismes d'avaluació:
L'avaluació d'aquesta activitat és diversa: els alumnes fan un balanç final de l'activitat amb l'educador, i alhora es proporciona una enquesta de satisfacció als docents responsables del grup, que valoren diversos aspectes conceptuals, competencials i didàctics de l'activitat. Els educadors també valoren el funcionament i dinàmica de l'activitat realitzada amb cada grup.
Observacions:
El grup mínim per fer aquesta activitat és de vint alumnes.