Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
El tresor de l'abat Bonitus
Descripció breu:
Coneixerem l'abat Bonitus, que ha perdut un tresor preciós. Qui se l'ha emportat? On deu ser? Amb l'ajuda dels cinc sentits donarem un cop de mà a l'abat Bonitus per retrobar-lo, i pel camí, tot jugant, descobrirem un munt de sorpreses.
Lloc o equipament:
Itinerari pel barri vell de Banyoles.
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: No
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 hora.
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Observar i explorar espais i edificis històrics des d'un punt de vista lúdic.
2. Descobrir alguna de les funcions d'un museu d'arqueologia.
3. Mostrar respecte pels elements patrimonials.
4. Passar-s'ho bé fent una activitat de descoberta de l'entorn.
5. Reconèixer i utilitzar els cinc sentits.
6. Seguir l'argument d'un conte.
Descripció de l'activitat:
A través d'un conte explicat amb titelles, els alumnes coneixeran la història de l'abat Bonitus i el seu tresor perdut. Els nens i nenes hauran d'utilitzar els cinc sentits per descobrir on s'amaga el tresor, i pel camí, tot jugant, coneixeran el monestir de Sant Esteve de Banyoles, la muralla, el travertí i l'aigua dels recs. A cada lloc, i per saber per on han de continuar buscant el tresor, els nens i nenes duran a terme un joc o una dinàmica de tipus cooperatiu i relacionada amb els sentits (el tacte, l'olfacte, el gust, la vista i l'oïda).
Materials utilitzats:
Objectes diversos per experimentar i estimular els cinc sentits, titella de l'abat Bonitus i bagul amb el tresor.
Mecanismes d'avaluació:
Al final de l'activitat hi ha un temps dedicat a les conclusions per consolidar els aprenentatges. Posteriorment, es fa arribar una enquesta al professorat perquè avaluï diversos aspectes de l'activitat, incloent-hi la valoració que en fa l'alumnat, ja que la seva experiència qualitativa, juntament amb la del professorat, és determinant. L'equip d'educadors també completa una enquesta de valoració en finalitzar cada sessió.
Observacions:
En acabar l'activitat, els nens i nenes podran emportar-se el tresor de l'abat: les pedres precioses.
Activitat a l'aire lliure.