Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Empordà Caterva

C/Migdia, 9
Bellcaire d'Empordà - Baix Empordà
Telèfon: 972775976
Fax:
reservesempuriesgencat.cat
http://www.macempuries.cat/
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Empúries: Pista a pista


Descripció breu:

Aquesta activitat de descoberta del conjunt arqueològic d'Empúries té el format d'un joc de pistes. L'alumnat, en petits grups, haurà de situar-se al jaciment i identificar els espais que proposa el joc, resoldre preguntes i proves sobre el jaciment, el museu i les cultures grega i romana. Per fer-ho, els grups tindran un temps limitat i competiran els uns amb els altres, ja que se sumaran o es restaran punts en funció de les respostes encertades.


Lloc o equipament:

Museu d'Arqueologia de Catalunya - Empúries.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

1 h 45 min


Preu/alumne original:

4.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

2 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Conèixer la història del jaciment d'Empúries. 2. Entendre la cultura grecoromana a través de les restes arqueològiques. 3. Resoldre de forma col·laborativa les pistes. 4. Gaudir del joc. 5. Treballar en equip. 6. Respectar l'entorn.


Descripció de l'activitat:

Es tracta d'una activitat de descoberta del conjunt arqueològic d'Empúries. El grup classe es dividirà en grups de 4 o 5 alumnes. S'explicarà com funciona el joc, quin és l'objectiu o la missió, les normes i el temps de què disposen per fer les proves. Els grups, de manera autònoma, hauran d'identificar els espais que es proposen i respondre preguntes sobre el jaciment i la cultura clàssica. Algunes preguntes requereixen reflexió o lògica; d'altres demanen fixar-se en els elements del jaciment. També hi ha proves matemàtiques i alguna altra amb caràcters grecs. Passat el temps marcat, el grup posarà en comú les respostes i la puntuació, i l'educadora podrà ampliar informacions concretes i respondre preguntes o dubtes que hagin sorgit durant el joc.


Materials utilitzats:

Es lliura a cada grup classe el material per poder fer el joc: plànol del jaciment amb els punts per localitzar, les preguntes i la graella de respostes.


Mecanismes d'avaluació:

Es lliura als responsables del grup un full d'avaluació en què es valoren els continguts, el desenvolupament, el material i l'equip educatiu. Per la seva banda, l'equip educatiu del jaciment també valora el desenvolupament de l'activitat.


Observacions:

Aquesta activitat es pot combinar amb una visita educativa al jaciment.