Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Anem a l'edat mitjana: "Ens entrenem com els cavallers" i "Fem un vitrall"!
Descripció breu:
Reproduïm accions de la vida quotidiana medieval per descobrir com s'hi vivia: ens entrenem superant les proves a què són sotmesos els aspirants a cavaller i imitem els mestres vitrallers elaborant un vitrall seguint els cànons medievals.
Lloc o equipament:
Casa de Colònies Ca n'Oliver
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
Una jornada
Preu/alumne original:
15.25 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
11.25 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Identificar i reproduir la vida quotidiana de l'edat mitjana.
Reconèixer la societat estamental medieval.
Aprendre què era un cavaller, quina funció tenia i qui podia arribar a ser-ho.
Conèixer els oficis i els gremis medievals.
Apropar el coneixement de l'art medieval, la feina i els estris del vitraller.
Descripció de l'activitat:
Iniciem els tallers amb una breu introducció històrica que permet a l'alumnat contextualitzar la temàtica.
Comencem la pràctica combinant el treball individual i el cooperatiu als dos tallers proposats: "Ens entrenem" superant diferents proves per poder ser nomenats cavallers, i "Fem un vitrall" segons els models medievals.
Materials utilitzats:
Suport visual, ambientacions medievals, reproduccions de vitralls, circuit d'entrenament. Per als alumnes: vidres, pintura, plom, llapis, circuit d'entrenament de cavallers.
Mecanismes d'avaluació:
Durant l'estada, es proporciona als mestres un dossier didàctic per treballar-lo a l'aula després de la sortida, a fi de repassar i consolidar els coneixements obtinguts durant l'activitat.
A més, a partir de les explicacions del monitor/-a i dels materials subministrats, l'alumne ha de ser capaç de dur a terme la part pràctica de cada activitat.
Observacions:
Interior/exterior.
Seria interessant que els alumnes haguessin pogut treballar prèviament a l'aula el tema de l'edat mitjana per tal d'aprofitar millor l'activitat.