Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Sopa de lletres
Descripció breu:
En aquest taller els alumnes descobreixen l'escriptura ibèrica, l'alfabet, els diferents estris i suports que s'utilitzaven per escriure en els temps ibers i la situació actual en l'estudi d'aquesta escriptura, encara un enigma per als historiadors. A partir de l'alfabet ibèric, els alumnes practicaran l'escriptura sobre diferents suports, i s'enviaran missatges que hauran de desxifrar.
Lloc o equipament:
Museu d'Arqueologia de Catalunya - Ullastret
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: Si
Educació secundària: Si
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1.30 h
Preu/alumne original:
4 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Desvetllar l'interès per conèixer i comprendre el nostre patrimoni històric, material i immaterial.
Valorar la importància i l'evolució que l'escriptura suposà en el món antic.
Comprendre la importància de les fonts escrites en el coneixement de la història.
Conèixer alguns trets característics de l'escriptura ibèrica.
Aprendre a utilitzar els mateixos instruments i suports que els ibers utilitzaven en el procés d'escriptura.
Descripció de l'activitat:
En aquest taller els alumnes descobreixen l'escriptura ibèrica, l'alfabet, els diferents estris i suports que s'utilitzaven per escriure en els temps ibers, i la situació actual en l'estudi d'aquesta escriptura, encara un enigma per als historiadors. A partir de l'alfabet ibèric, els alumnes practicaran l'escriptura sobre diferents suports, i s'enviaran missatges que hauran de desxifrar.
Materials utilitzats:
Com a suport de l'explicació es mostren als alumnes làmines amb imatges relacionades amb el món de l'escriptura antiga, perquè en coneguin la història i les diferents tipologies i usos culturals. Per fer el taller, els alumnes utilitzen diferents suports (paper i fang) i diversos instruments d'escriptura. Aquesta activitat disposa de fitxes específiques de treball posterior per als grups que en sol·licitin.
Mecanismes d'avaluació:
Al final de l'activitat els responsables del grup omplen el formulari on avaluen aspectes del funcionament de l'activitat.
Observacions:
Aquesta activitat té un mínim de 20 participants.