Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Els tresors de la catedral
Descripció breu:
Aquesta visita se centra en "els tresors de la catedral", que són peces úniques i de gran singularitat. Aquest conjunt excepcional el
formen el Beatus, el Tapís de la creació, la figura de Carlemany i el darrer vitrall
descobert a la catedral. A més de veure aquestes peces, també entrem a la nau i al
claustre, per tal de conèixer la història general de la construcció i la funció de Santa
Maria.
Lloc o equipament:
Catedral de Santa Maria, basílica de Sant Feliu i entorns (Girona).
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 h 30 min.
Preu/alumne original:
4 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Conèixer les peces més representatives que ornamenten Santa Maria, aprofitant la nova museïtzació que s'ha dut a terme des de la catedral.
Descripció de l'activitat:
Visita guiada prenent com a punts
principals les peces úniques que es mostren a la
Catedral: el Tapís de la creació, el Beatus, la figura
de Carlemany i el vitrall més antic de Catalunya.
Aquesta visita es complementa amb la història de la
construcció i les funcions de la catedral. Visita adaptada
a cada nivell educatiu.
Materials utilitzats:
Les mateixes peces originals i altres
imatges que ajuden a les explicacions pedagògiques.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta per al
professorat. Avaluació de l'alumnat a través de la posada en comú dels continguts al
final de l'activitat.
Observacions:
Aquesta visita està centrada en les peces i la seva funció, per tal
de donar-les a conèixer amb profunditat i singularitat. El fet de veure-les al seu lloc
original encara dona més valor a l'alumnat per admirar-les.