Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Josep Pla

Nou, 51
Palafrugell - Baix Empordà
Telèfon: 972305577
Fax: 0
info@fundaciojoseppla.cat
www.fundaciojoseppla.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Selfies i tuits amb estil


Descripció breu:

Aprofitant la vinculació entre els escriptors Joan Fuster i Josep Pla, ens hem endinsat en les particularitats i els punts en comú del seu estil i punt de vista sobre el món i la gent del seu voltant. Com a resultat, trobem un ventall ampli de formes, gèneres i recursos que, actualitzats degudament, continuen essent aplicables avui. Encara que sigui amb més presència de l'àmbit digital i de les xarxes socials, continuem mirant el món, i expressant-lo amb la nostra veu: una veu que hem de saber trobar i singularitzar.


Lloc o equipament:

Fundació Josep Pla.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

1 h i 30 min


Preu/alumne original:

4.5 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

2 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Descobrir els conceptes d'aforisme, dietari, assaig, retrat literari i escriptura del jo. 2. Conèixer les característiques i les particularitats dels diversos gèneres conreats per Fuster i Pla: dietarisme, assaig, crítica, entrevista, retrat... 3. Observar i definir les aplicacions actuals dels recursos estilístics emprats pels dos autors en els seus textos. 4. Aplicar de forma pràctica les varietats estilístiques de la prosa dels dos autors, tot cercant la definició i la caracterització de la pròpia veu i estil dels participants.


Descripció de l'activitat:

Les activitats d'introducció ens permeten familiaritzar-nos amb dos dels intel·lectuals i escriptors més importants de la literatura catalana del segle XX, i comparar la seva producció amb les formes de comunicació actuals. A partir d'aquí, prendrem de base la seva producció dietarística i periodística per endinsar-nos de forma lúdica en les característiques i possibilitats del gènere descriptiu aplicat al retrat i l'autoretrat: crearem uns selfies i retrats literaris amb veu i estil propis, i prendrem consciència de la imatge que projectem als altres. Finalment, després de la reflexió introspectiva, girarem la mirada envers la realitat exterior que ens envolta, i servint-los de la llarga tradició de l'aforisme, l'adaptarem al tuit actual per expressar amb estil propi la nostra visió de la realitat.


Materials utilitzats:

Textos de Josep Pla i Joan Fuster, textos complementaris, mostra d'aforismes. - Fitxa de desenvolupament de les activitats.


Mecanismes d'avaluació:

Es lliura una enquesta al professorat en la qual es valoren els aspectes organitzatius, de continguts i metodologia de l'activitat. Posteriorment, l'equip del servei educatiu de la Fundació Josep Pla en valorarà els resultats i hi aplicarà, si escau, les mesures correctores oportunes.


Observacions: