Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Un joc d'argila
Descripció breu:
De jocs n'hi ha de moltes menes i, com que l'argila és el material més abundant a la terra, de joguines de fang també n'hi ha. Al Museu mirarem si hi ha objectes que ens sembli que poden ser útils per a un joc. En l'activitat començarem explicant el funcionament del tres en ratlla, un joc que apareix ja en època romana fa dos mil anys, i farem un taller de ceràmica al voltant d'aquest joc. Veurem que una rajola es pot convertir en un tauler i que modelant l'argila es poden crear innombrables formes que ens poden servir per jugar.
Lloc o equipament:
Terracotta Museu.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: Si
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
2 h
Preu/alumne original:
7 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
4.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Fer un taller de ceràmica al voltant del joc. 2. Veure que hi ha moltes maneres de reutilitzar les peces de ceràmica: una rajola es pot convertir en un tauler i modelant l'argila es poden crear innombrables formes que ens poden servir per jugar.
Descripció de l'activitat:
Al Museu mirarem si hi ha objectes que ens semblin que poden ser útils per a un joc.
Al taller començarem explicant el funcionament del tres en ratlla, un joc que apareix ja en època romana fa dos mil anys.
Necessitarem un tauler i unes peces, que hauran de ser sis en total (tres d'una mena i tres d'una altra), perquè és un joc que es juga amb dues persones.
Per fer el tauler farem servir una rajola engalbada crua de 20 x 20 cm. Per convertir-la en tauler podem pintar-la amb engalbes acolorides i també esgrafiar-la. Haurem d'aconseguir que es visualitzin nou espais diferents. Marcarem amb trepa el logotip del Museu i esgrafiarem el número corresponent a l'escola.
Per fer les fitxes tindrem argila que haurem de modelar i enganxar quan calgui amb barbotina. Aquestes peces s'hauran de pintar amb engalbes i pinzell, tres d'una manera i tres d'una altra. Després les haurem de deixar perquè s'assequin i es puguin coure al Museu. Amb dues setmanes es poden venir a recollir.
Materials utilitzats:
Rajoles engalbades crues, engalbes, bastonets de fusta i pinzells.
Mecanismes d'avaluació:
S'estableixen els mecanismes d'avaluació permanent del projecte educatiu i de les activitats, les quals preveuen l'avaluació inicial, l'avaluació del procés de l'activitat i l'avaluació final. Es faran enquestes a alumnes, professors i educadors (vegeu el projecte educatiu i l'annex 10: models d'enquesta). Es recolliran les dades de les diferents avaluacions, qualitatives i quantitatives, a través del buidatge de les enquestes i l'elaboració de gràfiques estadístiques per fer les propostes de millora.
Observacions: