Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
El port de Roses a escena
Descripció breu:
Portem el port de Roses a escena, per conèixer-ne els espais i la gent que hi treballa, aprenent del seu ofici i de les mesures que es porten a terme per a la continuïtat de l'espai, tot creant un vídeo que proposa millores perquè el port de Roses esdevingui un port encara més sostenible!
Lloc o equipament:
El port pesquer de Roses
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària: No
Educació secundària: No
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
2 hores
Preu/alumne original:
3.8 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
1.3 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Aprendre que darrere de cada espai i de cada lloc del port hi ha molta gent que treballa i que viu del món de la pesca.
Conèixer quines són les millors pràctiques per a la subsistència de la pesca i quines millores poden aportar els alumnes. Saber trobar en cada espai què es el que explica millor el lloc i la gent que hi treballa.
Gravar un vídeo en què els alumnes, per equips, decideixen mostrar el port de Roses: explicar el més remarcable de cada espai i tenir en compte que l'objectiu és trobar el que té de més genuí; també parlar de què pot fer-se perquè sigui un port sostenible i respectuós amb el medi ambient.
Col·laborar en equip per saber quina és la millor manera de presentar el que volem comunicar.
Valorar el patrimoni material i també immaterial.
Respectar les diferents maneres de viure i d'entendre el món.
Potenciar una actitud crítica envers la relació dels humans amb el medi i incentivar-ne la millora.
Descripció de l'activitat:
Visita dels espais més importants per entendre el funcionament del port pesquer de Roses. En cadascun es tractaran temes específics al voltant de la pesca. Els alumnes, organitzats en 4 equips, hauran de decidir per torns quin és el millor resum de l'espai visitat i gravar-ho amb un iPad en una seqüència d'un minut.
El moll de les arts menors: la pesca més artesanal i la seva supervivència.
La barca d'arrossegament: dins la barca comprendrem el funcionament i la complexitat del treball, la necessitat de treballar en equip i les funcions d'alguns pescadors. A més, coneixerem la tecnologia bàsica per la qual aquestes barques poden ser més eficients.
El moll davant de la llotja: aprendrem què és la llotja del peix i quina funció té, coneixerem quines mesures es prenen perquè les espècies no s'esgotin, parlarem sobre el problema dels residus que es llencen al mar i coneixerem quines accions es porten a terme per millorar la situació.
La planta d'envasat.
Materials utilitzats:
Els espais del port pesquer, estris i eines dels pescadors, iPad.
Mecanismes d'avaluació:
Enquesta per al professorat i de l'educadora que fa la visita.
Observacions: