Programa 2023-2024
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Període de sol·licitud tancat
Títol:
Fem d'arqueòlegs al Turó Rodó!
Descripció breu:
La visita consta de dues parts: a la primera, el guia, amb el seu barret d'arqueòleg, explicarà als alumnes qui eren els ibers i com vivien, mentre observen les troballes arqueològiques: muralla, sistemes defensius, sitges, etc. i visiten la casa ibera reconstruïda amb arqueologia experimental. A la segona, es farà un taller d'excavació, en què a partir de de les troballes els alumnes emplenaran les fitxes d'arqueòleg.
Lloc o equipament:
Poblat iber del Turó Rodó
Nivell educatiu:
Educació infantil: Si
Educació primària: Si
Educació secundària: No
Cicles formatius: No
Cicle inicial: Si
Cicle mitja: Si
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: No
Segon cicle ESO: No
Batxillerat: No
Durada:
1 h
Preu/alumne original:
6 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
3.5 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
Conèixer i valorar els trets identitaris dels ibers. Potenciar l'interès per l'arqueologia. Difondre el patrimoni arqueològic de la vila de Lloret. Valorar la importancia de la conservació del medi natural i reflexionar sobre la seva protecció. Adquirir habilitats per conduir el propi aprenentatge.
Descripció de l'activitat:
Mentre es visiten les restes del poblat i la reproducció de la casa ibera, es plantejaran diferents preguntes als alumnes per introduir l'explicació com a resposta: "Sabeu qui eren els ibers? Les persones que van viure aquí fa 2.600 anys, abans que arribessin els grecs i els romans; aquests potser un sonen més, oi? Doncs abans dels romans, els que vivien aquí eren els ibers. I us dic que vivien aquí perquè a Lloret tenim tres poblats ibers? Tenim un poblat molt gran, que encara no es pot visitar perquè hi treballen els arqueòlegs..."
Materials utilitzats:
Dossier per al professorat, fitxes d'arqueòleg per emplenar, objectes per trobar a l'excavació: pondus, fusaioles, etc.; paper de plom i plantilles amb lletres iberes; material per al taller d'excavació: pales, pinzells, regles, llapis i barret d'arqueòleg.
Mecanismes d'avaluació:
Descriure alguns trets demogràfics i econòmics de l'entorn, identificar algunes manifestacions culturals, valorar-ne la diversitat i riquesa i localitzar elements del patrimoni comarcal natural i cultural. Aplicar nocions de canvi i continuïtat a alguns aspectes de la vida quotidiana de les societats humanes i situar alguns fets històrics rellevants, d'acord amb els criteris de successió i durada temporals. Utilitzar fonts documentals i patrimonials per justificar aquests fets.
Observacions: