Programa 2024-2025

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Confraria de Pescadors de l'Escala

Port Pesquer, s/n
Escala, l' - Alt Empordà
Telèfon: 972776597
Fax: 972776599
info@maram.cat
www.maram.cat
fitxa de l'entitat organitzadora
Sol·licitud de l'activitat

Títol:

Aigua va!


Descripció breu:

Analitzarem diferents mostres d'aigua per esbrinar quina és dolça, quina és salada..., i experimentarem amb les propietats físiques i químiques que té l'aigua.


Lloc o equipament:

Maram - Centre d'Interpretació del Peix.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

1 h 15 min - 1 h 30 min, aproximadament.


Preu/alumne original:

4 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

1.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

Objectius curriculars relacionats amb l'aigua i totes les seves característiques: 1. Conèixer les propietats de l'aigua. 2. Conèixer els paràmetres de l'aigua. 3. Conèixer les diferències entre aigua de mar i aigua dolça. 4. Experimentar amb diferents dinàmiques i experimentar les propietats de l'aigua. 5. Descobrir el mar Mediterrani. 6. Conèixer les millors maneres de carregar i descarregar els vaixells.  7. Saber per què els vaixells floten. 8. Analitzar diferents aigües. 9. Veure la contaminació de l'aigua. 10. Desenvolupar hàbits i comportaments de cura i respecte vers el control de substàncies.


Descripció de l'activitat:

Analitzarem diferents mostres d'aigua per esbrinar quina és dolça, quina és salada..., i experimentarem amb les propietats físiques i químiques que té l'aigua.


Materials utilitzats:

Tires reactives pH, plantilla pH (16 unitats), termòmetre (16 unitats), got metacrilat (45 unitats), plastilina (16 pastilles), cronòmetres (2 unitats), xeringues (45 unitats), salinòmetre (3 unitats), ampolles d'aigua (6 unitats), pipetes de laboratori (16 unitats), fitxa (una per parella), sabó de plats, culleres llargues (16 unitats), làser (2 unitats), suport de xeringa i làser (2 unitats), tap de suro (6 unitats), lupes de laboratori.


Mecanismes d'avaluació:

Enquesta per als docents i els educadors.


Observacions: