Programa 2022-2023

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Privada Pascual i Prats

C/ Albereda, 3-5 àtic
Girona - Gironès
Telèfon: 972208800
Fax:
museuhistoria@guixols.cat
https://museu.guixols.cat/educatives/index.php
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

Vides al port. Itinerari pel port de Sant Feliu de Guíxols


Descripció breu:

Visita comentada i petit taller de teatre treballat en grups en un dels espais que han marcat la història i el present de Sant Feliu de Guíxols: el port. L'itinerari comença al port medieval, passa per la zona de reparació de vaixells, arriba al port de pescadors i a la llotja, i acaba a la zona del port nàutic. A la segona part, els alumnes escriuran un petit guió sobre un personatge que se'ls haurà adjudicat i l'escenificaran, vestits com ell.


Lloc o equipament:

Port de Sant Feliu de Guíxols


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària: Si

Educació secundària: No

Cicles formatius: No

Cicle inicial: Si

Cicle mitja: Si

Cicle superior: Si

Primer cicle ESO: No

Segon cicle ESO: No

Batxillerat: No

Durada:

90 minuts


Preu/alumne original:

4 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

1.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Afavorir el coneixement i el respecte pel patrimoni cultural i, en especial, pel patrimoni marítim i portuari. 2. Ensenyar a l'alumne a aprendre per si mateix i a estimular-ne la creativitat. 3. Descobrir què és el port, per a què serveix i per a què ha servit al llarg dels temps. 4. Conèixer les diferents professions de la mar, des de les més tradicionals (pescador, adobadora de xarxes, mestre d'aixa) fins a d'altres (navegant, promotor turístic de viatges). 5. Conscienciar de la importància de la cura del medi marí i del seu aprofitament sostenible.


Descripció de l'activitat:

L'activitat s'inicia amb el repartiment de diferents complements als alumnes i l'adjudicació a cadascun d'un personatge. S'hi farà un itinerari amb diferents etapes: es comença al peu del Fortim, es passa per la zona de reparació de vaixells, s'arriba al port de pescadors i a la llotja, i s'acaba a la zona del port nàutic, on es ressegueix la història del port comercial (amb les vies i el magatzem del tren) i de lleure. A la segona part, els alumnes escriuran un petit guió sobre el personatge adjudicat i l'escenificaran. Aquestes proves fan reflexionar els alumnes, a partir de la comparació del passat i el present, sobre les professions, el paisatge portuari i la conservació de la qualitat de l'aigua i de les espècies marines.


Materials utilitzats:

Elements patrimonials del port, fitxes de treball, complements de roba i disfresses.


Mecanismes d'avaluació:

Després de l'activitat es lliura una enquesta als professors perquè en facin una valoració. També s'hi té en compte la valoració de l'educador/a que ha fet l'activitat.


Observacions: