Programa 2024-2025
Fitxa de l'activitat
Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat
Títol:
Empúries: Governants d'Emporion
Descripció breu:
Prepara't per demostrar que estàs a punt per governar una ciutat grega! Tens el que es necessita per liderar amb saviesa i habilitat, fins i tot mentre afrontes les diferències de drets i responsabilitats entre les diferents classes socials? El joc ens transportarà a la Grècia clàssica, on els alumnes hauran de demostrar els seus coneixements sobre la cultura grega, la comprensió d'aspectes polítics i socials d'una polis, i les habilitats per liderar, comunicar-se, mentre s'apropen a la societat i política gregues.
Lloc o equipament:
Museu d'Arqueologia de Catalunya - Empúries.
Nivell educatiu:
Educació infantil: No
Educació primària:
Educació secundària:
Cicles formatius: Si
Cicle inicial: No
Cicle mitja: No
Cicle superior: No
Primer cicle ESO: Si
Segon cicle ESO: Si
Batxillerat: Si
Durada:
1 h 45 min
Preu/alumne original:
4.5 €
Preu/alumne amb subvenció aplicada
2 €
* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.
Objectius:
1. Introduir l'alumnat en la pràctica del joc. 2. Descobrir la vida quotidiana de les persones gregues i la seva organització social i política. 3. Identificar les característiques de la cultura clàssica. 4. Conèixer, valorar i respectar els aspectes bàsics de la cultura i la història pròpies i dels altres, així com el patrimoni artístic i cultural. 5. Utilitzar diversos mitjans per expressar el seu pensament, treballar la tolerància i orientar-se cap a un objectiu i una finalitat.
Descripció de l'activitat:
En aquest joc l'alumnat assumirà el rol d'un membre de la societat grega clàssica i farà front a diversos desafiaments per demostrar qui està més ben preparat per governar la colònia d'Emporion. Cada alumne assumirà un rol que reflecteixi l'estructura social de l'antiga Grècia. Alguns rols poden tenir més drets i privilegis que d'altres, fet que afegeix una dimensió estratègica al joc.
Dins el seu rol, respondran preguntes sobre cultura grega, mitologia, política i altres temes rellevants, i participaran en proves d'habilitats pràctiques com ara retòrica, endevinació, teatre, i altres activitats que simulin els desafiaments que afrontarien en governar una polis.
Materials utilitzats:
Es lliura a cada grup classe el material per poder fer el joc: - Cartes de preguntes i desafiaments, cartes/fitxes de rol, cadascuna amb les característiques i drets específics de cada personatge. - Fitxes i marcadors per avançar en el joc i portar un registre dels punts.
Mecanismes d'avaluació:
Es lliura als responsables del grup un full d'avaluació en què es valoren els continguts, el desenvolupament, el material i l'equip educatiu. Per la seva banda, l'equip educatiu del jaciment també valora el desenvolupament de l'activitat.
Observacions:
Aquesta activitat es pot combinar amb una visita educativa al jaciment.