Programa 2023-2024

Fitxa de l'activitat

Llista d'activitats > Fitxa de l'activitat

Fundació Promediterrània - Museu de la Pesca

Moll Pesquer, s/n (Museu de la Pesca) Carrer Major, 56(Fundació Promediterrània)
Palamós - Baix Empordà
Telèfon: 972600424
Fax: 972600424
museudelapesca@palamos.cat
www.museudelapesca.org
fitxa de l'entitat organitzadora
Període de sol·licitud tancat

Títol:

L'enigma de la pesca


Descripció breu:

Té futur, la pesca? Ara el sector pesquer és enmig de problemes importants: ambientals, administratius, logístics, de relleu generacional. Però volem menjar peix fresc del nostre mar... A través d'un joc, us proposem que els alumnes s'aproximin des de diversos punts de vista al sector de la pesca de casa nostra. Mentre juguen, es fan preguntes i assoleixen coneixements per obrir la caixa que resol l'enigma. Al final ens prendrem un temps per compartir allò que hem après i els dubtes que ens han sorgit. Perquè la mar és de tots.


Lloc o equipament:

Museu de la Pesca.


Nivell educatiu:

Educació infantil: No

Educació primària:

Educació secundària:

Cicles formatius: Si

Cicle inicial: No

Cicle mitja: No

Cicle superior: No

Primer cicle ESO: Si

Segon cicle ESO: Si

Batxillerat: Si

Durada:

1 h 30 min.


Preu/alumne original:

4 €

Preu/alumne amb subvenció aplicada

1.5 €

* La subvenció de la Diputació de Girona és del 70 % del cost de l'activitat, amb un màxim de 2,50 euros/alumne per a activitats de mitja jornada i de 4 euros/alumne per a activitats d'una jornada.


Objectius:

1. Conèixer el sector pesquer de la Costa Brava. 2. Conèixer algunes tècniques de pesca de la Costa Brava. 3. Reflexionar sobre els recursos naturals i la nostra alimentació. 4. Conèixer algunes espècies d'interès pesquer de la Mediterrània. 5. Descobrir el present del sector pesquer de la Costa Brava. 6. Descobrir alguna tecnologia aplicada al sector pesquer. 7. Conèixer estratègies de gestió sostenible de recursos naturals de la Costa Brava. 8. Treballar en equip.


Descripció de l'activitat:

L'educadora presenta l'activitat i planteja un repte. El grup classe es subdivideix en cinc subgrups: àmbit científic, àmbit de la pesca, àmbit de l'Administració, àmbit civil, i àmbit laboral i social. Es dona una tauleta i materials complementaris a cada grup amb les corresponents instruccions per tal d'arribar al final del joc. L'educadora hi és per donar suport de l'activitat, els grups són autònoms. Al final, cada grup haurà aconseguit, visitant l'exposició permanent i fent el joc, arribar a desxifrar l'enigma que els permet obrir la caixa. Després es fa una reunió d'intercanvi d'impressions de l'activitat en què ha de sorgir la idea, conduïda per l'educadora, que la suma de totes les experiències ens fa un mapa que s'aproxima a la realitat del sector de la pesca, en el qual tots els agents/grups tenen el seu paper i la seva importància.


Materials utilitzats:

Tauletes mòbils que el Museu lliurarà a cada equip i suports expositius del Museu de la Pesca.


Mecanismes d'avaluació:

Autoavaluació que es lliurarà al final de l'activitat.


Observacions:

Material per treballar abans i després consultable en línia al web educatiu del Museu de la Pesca "Viu la Mar" (https://sites.google.com/view/viu-la-mar-recursos-educatius-/recursos-educatius).